Gå til innhold
Fiskersiden

0,28 braid for tynt til 20 lbs snelle?


piddien
 Share

Recommended Posts

Jeg har alltid pleid å bruke mono, men i år tenkte jeg at jeg skulle prøve braid på båtutstyret mitt. Jeg bestilte en spole med 8 strain 0,28 fra Hong Kong. Bruddstyrken var oppgitt til 40 lbs så jeg tenkte det var sterkt nok, og det tynne snøret gjør at jeg får mer snøre på snellen så jeg rekker dypere ned i vestlandsfjordene. I ettertid har jeg begynt å lure på om det blir for tynt. Har dere som har erfaring med braid noen synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ikke for tynt mm du skal fiske håkjerring, da må du ha enda tykkere snøre. 0.28 er egentlig et fint allround snøre til det meste av havfiske, du kommer langt med det. Hva er det du skal fiske da?

Jeg tviler på at det er mye håkjerring i Herdlefjorden. Etter å ha lest om hva slags "terreng" lange og brosme trives i hadde jeg tenkt å se om jeg kunne få noen langs vestsiden av Holsnøy. Det er steder der hvor det i følge sjøkartet er 300 meter dypt mindre enn 100 meter fra land. For å nå så dypt med det utstyret jeg har nytter det ikke med mono.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.