Gå til innhold
Fiskersiden

Eksperimentering med agn


Eikehaug
 Share

Recommended Posts

Pølse fungerer men sitter dårlig. Llaks duger, fjellørret duger ikke, svartkutling funker bra,svamp med rekespray på virker litt, tøynetting fra innsiden av fiskeveska funker dårlig, ulltråd med rekespray eller Attraqua spice går an.

Og en ting jeg har testet mye, blank krok fungerer ikke.

Alt overfor gjelder kystmeite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra svar!

Ser for meg at feks blodferskt kamskjell, o-skjell må funke fett også! Det er hvertfall oljete og tilsynelatende full av lukt! O-skjell er jo som blåskjell bare 10x så stor og mye fastere i kjøttet. Som dykker kan dette samles i hopetall! Men strandkrabbe ser jeg for meg er knusegodt til både torsk, havmus,lange og brosme! Tror det må prøves! Kom gjerne med flere godsaker! :)

Sypike og lyr funker svæært dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk torsk på rå hummer for noen år siden.

(Men det morsomste med den episoden var blikkene jeg fikk fra folka rundt når jeg fikk opp en hummer, trampet på den og brukte den som agn)

Til leppefisk ihvertfall virker det som de kokte rekene fungerer bedre enn rå. Men at det biter etter tre sekunder istedet for etter ett, er vel ikke allverdens indikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk torsk på rå hummer for noen år siden.

(Men det morsomste med den episoden var blikkene jeg fikk fra folka rundt når jeg fikk opp en hummer, trampet på den og brukte den som agn)

Til leppefisk ihvertfall virker det som de kokte rekene fungerer bedre enn rå. Men at det biter etter tre sekunder istedet for etter ett, er vel ikke allverdens indikasjon.

Slikt er ikke uvanlig når man tar hummer utenfor fredningstid vet du :whistle: Siden du hadde folk rundt deg antar jeg det var utenfor fredningstiden. Nå er det vel strengt bare lov å fange hummer i teine i sesongen. Men hvis dette var for en stund siden kan det hende at reglene var anderledes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var den kokt? Noen mener jo faktisk at rå reke fungerer bedre enn kokt. Har brukt rå reke selv. Men ikke alltid så lett å vite om noe hadde virker bedre enn det andre hvis man ikke tester flere agn på samme tid

Var ikke en fullgod test og jeg skal prøve igjen. En stang med kokt hummer og en stang med makrell. Blanket på begge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekesild fra frysedisken har jeg testet med god uttelling. Må surres skikkelig da den ikke er særlig fast i fisken. Salter man sild selv blir det nok bedre saker.

Rå scampi har fungert godt til flyndrer men har ikke fått noe annet på det. Lukter forresten verre en alt annet jeg har glemt igjen i fiskevesken... :blink::wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, albueskjell har eg og prøvd.. Funket ok til leppefisk ettersom de renser kroken temmelig fort hvis det er brukt reke. Betydelig ferre fisk på land med albueskjell..

Har du prøvd strandsnegle etter leppefisk. Sitter bra og fisker også godt. Det er om ikke annet min erfaring. Men vil nå si at mageskinnet på fersk makrell fisker bedre etter leppefisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd strandsnegle etter leppefisk. Sitter bra og fisker også godt. Det er om ikke annet min erfaring. Men vil nå si at mageskinnet på fersk makrell fisker bedre etter leppefisk.

Snedig... Min erfaring er at leppefisk er rimelig uinteressert i makrell (utenom blåstålen kanskje), i alle fall i forhold til reke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.