Gå til innhold
Fiskersiden

Til de STORE på dypet 200-500 meter med multifilament.


larssc
 Share

Recommended Posts

Må ha snøre på Shimano TLD 30II A, står oppgitt til 550m/30lbs

Skal bli brukt i Nedstrandsfjorden / Kossfjorden på større dyp.

Kan få fatt i Spiderwire Stealth Code Red 0,35mm...og Fireline rød/orange 0,32/0,39mm til en billig penge.

Planlegger ca 600-700 meter line når jeg først er i gang.

Hvor mye rommer snella med eks. 0,35mm?, ++ hvor mye mono først..eller ingen mono?

Hvilken line er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si hvor mye snøre du får på. 550 meter 30lb så tenker de mono. Ikke multi.

På min Lawson GTR-15 (som tilsvarer TLD 15 på størrelse) fikk jeg på 500 meter 0.32. Så 700 meter på TLD 30II er null problem.

Du må ha noen få meter mono innerst (eventuelt el tape e.l).

Endret av Audiosan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har TLD 20 og på denne fikk jeg på 975 meter 0,32. 0,32 er egentlig litt mer enn nødvendig, så det hadde jo blitt enda mer på snella med 0,25-0,28 :-) bruddstyrken er uansett høy nok.

Nå husker jeg ikke hva det står oppgitt på 20'ern av snøre, men jeg vil anta at du får på litt mer enn meg :-)

Jeg brukte for øvrig teip innerst, og ikke mono.

Endret av LasseH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha snøre på Shimano TLD 30II A, står oppgitt til 550m/30lbs

Skal bli brukt i Nedstrandsfjorden / Kossfjorden på større dyp.

Kan få fatt i Spiderwire Stealth Code Red 0,35mm...og Fireline rød/orange 0,32/0,39mm til en billig penge.

Planlegger ca 600-700 meter line når jeg først er i gang.

Hvor mye rommer snella med eks. 0,35mm?, ++ hvor mye mono først..eller ingen mono?

Hvilken line er best?

Hvis du scroller ned mot bunnen av denne siden: http://fish.shimano.com/content/sac-fish/en/home/products/fishing-reels/baitrunner/tld-ii.html står det en tabell som viser hvor mye Power Pro disse snellene tar. Det står oppgitt i pund og ikke i diameter. I følge denne tabellen http://www.powerpro.com/publish/content/global_fish/en/us/power_pro_v2/info/using_powerpro/specs.html

(og en kjapp omregning fra tommer til mm) er 50 lbs Power Pro 0,3556 mm i diameter. Hvis man sammenholder de opplysningene skal snellen ta drøyt 1100 meter 0,35.

Endret av piddien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er veldig fin til å sjekke hvor mye snella rommer av div snøre dimensjoner: http://www.norre.dk/linecapacity.html Dette er en tabell for utregning av mono snøre.

Edit: Ikke glem at multi bygger litt mer en mono, rundt 10% mer. Fireline snøret bygger enda mer en det igjen pga måten det er laget på.

Endret av tage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.