Gå til innhold
Fiskersiden

Bomber 15A


Roar Larsen
 Share

Recommended Posts

Hvilke fargekoder bør/må man helst bruke til laks/ørret (Vänern)

----

de viste eksemplene er gode, til sine tider. Men hvilke farger som fungerer best varierer jo etter årstid, i hvilket vannlag (dyp) man fisker, lysforhold og vannkvalitet. I relativt klart vær og når vannkvaliteten er god fungerer ofte "naturfargede" wobblere i blå/sølv godt. I dunkelt lys og når vannet er litt uklart bør man bruke litt sterkere farger. Husker spesielt godt en høsttur for noen år siden. Det var dårlige lysforhold, med regn/yr, endel vind og smågrumsete vann. Vi fylte kvota på bare en wobbler; en fluoriserende gul sak. De andre fikk vi ingenting på. Og vi prøvde mange wobblere den dagen. Den store fordelen med å fiske med mange stenger, som man kan på Vänern, er jo at man kan eksperimentere, og dermed raskere finne frem til den fargen som fungerer den aktuelle dagen.

mulig hukommelsen min spiller meg et puss, men jeg mener det var denne vi fikk fisken på under den nevnte høstturen:

http://www.ofc.nu/tomic-4-tum-classic-tc4283-p-1616-c-308.aspx

mener at også Bomber lager wobblere i samme farge, med mindre den har gått ut av produksjon.

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.