Gå til innhold
Fiskersiden

Enkel fiskeglede - tur i bekken


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Så lettvint kan det gjøres. En ferdig rigget teleskopstang bak i bilen:

post-28-0-94672400-1461879166_thumb.jpg

Så kan man svinge innom en bekk på vei hjem fra butikken - mark finner man ved å rote litt med en pinne i jorda eller snu noen steiner - og vips er barna (eller en selv ) i en spennende fiskesituasjon

post-28-0-42487100-1461879180_thumb.jpg

Fangsten er sjelden stor - men kan være vakker nok ( og i mange tilfeller er det viktigste at noe faktisk biter på, uansett om det er en liten abbor, gjeddepinne, ørekyte, ørret eller som her en Salvelinus fontinalis )

post-28-0-90406800-1461879223_thumb.jpg

Neste tur blir det kanskje litt mer Lars Monsen-preg over - men gårsdagens tur var artig nok, og ga forhåpentligvis de to barna som var med hyggelige minner å tenke tilbake på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai! Vær obs på at slike turer kan gi fiskedille som grenser til galskap!

Slik en bekk/elv jeg starta å fiske i, og 2 panneørreter senere var jeg helfrelst. Sommeferien da jeg var 13 bikket jeg 200 ørret, og alt ble spist - ørret til frokost og lunsj hver dag i 8 uker.... Ikke la Silje bli like tussete som meg ;)

Flott rapport som vekket barndomsminner - det er helt supert å se at det er håp for den neste generasjonen også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.