Gå til innhold
Fiskersiden

Fin sjøørret-tur på Nøtterøy


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Grunnet konfirmasjon i helga befant jeg meg plutselig på Nøtterøy - og med veldig lyst til å fiske gikk turen til en av de mange fine sjø-ørret-plassene der.

Det var lørdags kveld og det kraftige regnværet hadde akkurat gitt seg, da jeg ruslet ned til sjøen på en plass jeg har erfart at det ofte er mye å få - men sjelden så store. Og noen kast med fluestanga og en wolly-bugger lignende sak ga raskt to sjø-ørreter av beskjeden størrelse.

post-28-0-00206400-1462137636_thumb.jpg

Jeg hadde med en av fluestengene mine og en slukstang jeg hadde blitt eier av for noen få dager siden og enda ikke rukket å teste. Det var en lawson artic trout 10 fot 4-16g, som jeg primært har tenkt å bruke i Oslomarka. Jeg hadde litt planer om å fiske med begge stengene akkurat like lenge og se hvem jeg fikk flest på, for akkurat på denne plassen pleier det å være mye fisk (dog litt småfallen)

post-28-0-30480400-1462138023_thumb.jpg

Men det gikk litt annerledes enn planlagt. I det halvgrumsete vannet var det tydeligvis mange sjø-ørreter som ville bite på det jeg hadde i enden av snøret på slukstanga - og da ble det vrient å gå over til fluestanga igjen. Og det toppet seg da denne 2 kilos sjø-ørreten beit på.

post-28-0-71325800-1462138502_thumb.jpg

Hva jeg fisket med? Njaa. Kommer tilbake til det senere en gang. Men de mest oberservante legger nok merke til at jeg har byttet snelle - fra multi til mono. Men det viktigste nå var nok at vinden og det kraftige regnværet hadde grumset til vannet litt og dermed gjort fisken litt lettere å ha med å gjøre enn ellers + litt flaks

Stanga, Artic trouten, den var jeg godt fornøyd med. Kastet lange fine kast og var fin å kjøre fisk med. Ingen problemer å fighte 2 kgs sjø-ørret i hvert fall - og da tror jeg den holder til det jeg kommer til å få med den i Oslomarka :D

post-28-0-92346400-1462138784_thumb.jpg

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.