Gå til innhold
Fiskersiden

Hvem har service på snellene?


Aurejeger
 Share

Recommended Posts

Ohoi :)

Er det noen som vet hvem det er som tar seg av service på fiskesneller av merket Shimano og Abu Garcia?

Ja jeg leverer de bare inn hos forhandler, men er det samme verksted eller har de separate verksted ettersom Shimano ikke leker i samme hytte som Abu og Co?

Takker og bukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på! har vært nøye med vasken på den jeg hadde' kjøpte meg ny stang med snelle av abu garcia
Brukte den i sjø etter laks og skyldte den etter vært bruk NØYE, smurte også opp snella inni. Men etter en kort stund, virket ikke bremsen lenger. Så er ute etter det samme på nye sette mitt, som så klart aldri mer skal i sjø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Jeg har brukt Shimano type nexave og hovedsakelig aernos de siste 10 åra og fiska nesten utelukkende i saltvann.

Jeg gjør aldri noe med snellene selv utover at jeg sender de inn ca annethvert år på service.

100-150 kr synes jeg snella er verd å koste på

Jeg har aldri hatt problemer med at ei snelle ikke har tålt fisking i saltvann.

men over til poenget....så det er Elbe som har service på Shimano :)

fikk beskjed om at aller helst Abu, men Shimano kunne også sendes via Nordmark, men jeg fikk ikke rede noe mer.

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Pure Fishing som tar seg av service på ABU sine produkter.

Pure Fishing Norway AS
Adresse: Kjeller Vest 3, 2007 Kjeller
Telefon23 23 40 00
De blir sendt til Abu sin fabrikk i Sverige for service.

Shimano service for Elbe/Normark blir utført av Kenneth Herland .

Tlf 924 20 009

Ørretveien 12, 3322 Fiskum.

Før kunne jeg sende direkte til Kenneth ,Men nå må du levere snella via en forhandler som sender dem inn for service.

Det samme gjelder Pure Fishing.

Endret av cesar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Shimano type nexave og hovedsakelig aernos de siste 10 åra og fiska nesten utelukkende i saltvann.

Jeg gjør aldri noe med snellene selv utover at jeg sender de inn ca annethvert år på service.

100-150 kr synes jeg snella er verd å koste på

Koster det ikke mer enn 100-150 kroner? Porto kommer vel i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Rage !

Kjendis og greier :)

Kult innslag på tv2 hjelper deg :)

Nå har det seg slik at jeg tilhører 1% erne som ikke har facebook eller mobiltelefon.

Det anbefales for øvrig....

Ang. min påstand om en pris på 100-200 kr gjaldt det ifølge forhandler noe han kalte "ekstremt gode kundeforhold" i 2014, så hva prisen er nå vet vi når snellene kommer tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Rage !

Kjendis og greier :)

Kult innslag på tv2 hjelper deg :)

Nå har det seg slik at jeg tilhører 1% erne som ikke har facebook eller mobiltelefon.

Det anbefales for øvrig....

Ang. min påstand om en pris på 100-200 kr gjaldt det ifølge forhandler noe han kalte "ekstremt gode kundeforhold" i 2014, så hva prisen er nå vet vi når snellene kommer tilbake :)

Hehe, jo takk :) Det var en morsom dag og noe annerledes og være med på.

BanJon på forumet overhaler det aller meste av sneller om noe skulle ha trøbbel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brevdue? Faks? Telegram? A-Post? :-)

Går litt for sakte for å ha rett effekt...

For noen år siden sendte jeg et kveitebilde til en kompis på østlandet som hadde blitt overtalt til å feriere sørpå med familien. Etter fem minutter ringte han tilbake rimelig hysterisk og sa at han kom nordover allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Pure Fishing som tar seg av service på ABU sine produkter.

Pure Fishing Norway AS
Adresse: Kjeller Vest 3, 2007 Kjeller
Telefon23 23 40 00
De blir sendt til Abu sin fabrikk i Sverige for service.

Shimano service for Elbe/Normark blir utført av Kenneth Herland .

Tlf 924 20 009

Ørretveien 12, 3322 Fiskum.

Før kunne jeg sende direkte til Kenneth ,Men nå må du levere snella via en forhandler som sender dem inn for service.

Det samme gjelder Pure Fishing.

Kan de leveres til hvilken som helst Shimano-forhandler? Har to Stradic'er kjøpt på bay'en som skulle hatt en service..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan plager du kompiser som ikke har tid til å fiske uten å sende fiskebilder på mobilen?

Helt seriøst pleier jeg å ta turen forbi huset til nestkommanderende i AureJeger Kommandoen, (den eneste jeg kjenner som er like besatt av sjøørretfiske som meg) og er han ikke hjemme flytter jeg alt jeg ser av hagemøbler og alt som kan bæres foran inngangsdøra hans, så han blir sysselsatt selv om han ikke fisker.

Er du min kompis og kommer hjem fra jobb og må bære et helt flyttelass med hagemøbler og skit før du kan komme deg inn i huset, vet du at du har gått glipp av en fisketur.

Jeg trykker også opp t-skjorter med "SofaJeger Kommandoen" trykk istedet for "AureJeger Kommandoen" t-skjortene som vi vanligvis fisker med og deler ut til de som er slappe eller tar for mye hensyn til vær og vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.