Gå til innhold
Fiskersiden

Stripet pelamide (bonito) 2016 og 2017 og 2018 og 2019...


Dr. Hook
 Share

Recommended Posts

Har fått 3 stk i år. Uten å prøve spesifikt, faktisk. Var ute etter makrell til hummerfiske. 2 stk lørdag for en uke siden. En på 2,2 og en på 2,5 på min vekt.På godkjent vekt var den siste 2472g. Før jeg fikk innrapportert den (linken til skjemaet på siden til Villmarksliv funker ikke, så det har vært litt kefaffel der) fikk jeg en til, på onsdag. 2810g.på godkjent vekt. VELDIG moro å få på Skeletor`en! De to første på dorget Bomber ved Langøyene, den siste på 18 g Sølvsilda da jeg lå stille ved en sildestim og sveivet inn makrell til jeg fikk brokk og hengeballer. Nesoddsiden av Bunnefjorden. Fikk forresten min første Havabbor også. Det var jo den jeg dro innover for å prøve å få på lista mi ifjor da jeg dumpet over de første Bonitoene

DSCN5417.JPG

Bilde021.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var litt av en fisk ja. havabboren er helt borte fra bygdøy. innntil for syv år siden fikk jeg flere store havabbor på rundt 2 kilo der-med en på 67 cm og 2.6kg på topp. nå er det helt tomt. ikke sett en eneste en og har tatt en på 7år. men de med båt får halvkilos havabborer 30-40 meter fra land. så da burde de være innved land og. men etter fem turer iår er det ingen fisk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, staalel5 skrev:

det var litt av en fisk ja. havabboren er helt borte fra bygdøy. innntil for syv år siden fikk jeg flere store havabbor på rundt 2 kilo der-med en på 67 cm og 2.6kg på topp. nå er det helt tomt. ikke sett en eneste en og har tatt en på 7år. men de med båt får halvkilos havabborer 30-40 meter fra land. så da burde de være innved land og. men etter fem turer iår er det ingen fisk.....

Jeg har hatt 1 tur fra land etter den i år. Fikk 1, og så 7 stykker. Så helt krise er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, lars p skrev:

Noen som har noen hotspots for Pelamide i oslofjorden om dagen ? tenkte å prøve å få en på flue i helga.

Vi skal fiske fra båt

Kjører C&R både på Pelamide og Abbor

Følg Makrellen. Det gjør Bonitoen. Her har jeg merket av stedene jeg har fått Pelamide og et par-tre steder til med mye Makrell.

Untitleddfr.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.10.2016 at 14.12, Krohris skrev:

Følg Makrellen. Det gjør Bonitoen. Her har jeg merket av stedene jeg har fått Pelamide og et par-tre steder til med mye Makrell.

Untitleddfr.png

Takk for kart !

Var borti arten sannsynligvis , men blei med ett heftig hugg og ett kjapt utras for den slapp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

dette var en spennende tråd! Kul fisk! Jeg har vært med på fiske etter tunfisk på Gran Canaria, men å få noe slikt i hjemtraktene virker for godt til å være sant :)
Er sesongen over for disse og makrellen i Oslofjorden? Eller går det an å få lurt en på kroken fremdeles? For meg kan det gjerne være makrell, men en Bonito ser jo ut som en kjempebonus.
Blir forresten fiske fra land i nærheten av Oslo siden jeg ikke har båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, erik skrev:

De er her fortsatt. Best odds fra land har du muligens ved Blakstad eller Nesodden på bunnefjordsiden.

Det er kjekt å vite. Takker.
Når du sier Blakstad, mener du da Konglungen, eller prater vi sørover mot Arnestadbukta, Sjøstrand osv? Jeg er ikke direkte kjent i det området :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, espenkg skrev:

Det er kjekt å vite. Takker.
Når du sier Blakstad, mener du da Konglungen, eller prater vi sørover mot Arnestadbukta, Sjøstrand osv? Jeg er ikke direkte kjent i det området :unsure:

https://www.google.no/maps/place/59°49'10.7"N+10°28'38.2"E/@59.8195936,10.4782928,17z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d59.819627!4d10.477293

 

det pleier å være mest fisk der når det er høyvann eller rett før det blir mørkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.