Gå til innhold
Fiskersiden

Kamera til å feste på caps


Martin Karlsen
 Share

Recommended Posts

Hei,

 

Noen som har noen gode forsalg til et bra og ikke så altfor dyrt kamera som man kan feste i bremmen på capsen? Batteritid er selvfølgelig også ganske viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

GoPro er noe jeg helt klart ønsker meg, men ser at økonomien ikke er helt på plass til det for øyeblikket. Jeg mener å ha sett noen på forumet her har kamera til å feste på capsen og det virker ikke som om at det har vært problemer med det. Man får jo tak i relativt små, lette og gode kameraer nå i 2016. Når man er alene på tur med bikkjer og masse utstyr så er det behagelig å få mest mulig utstyr som kan henge på deg (noe GoPro kan).

De gamle GoPro'ene er vel ikke noe å anbefale eller? Jeg har sett litt på de, men syntes ikke kvaliteten på bildene/vidoe er så kjempe god - mulig jeg bare er sær og vrang?.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Martin Karlsen skrev:

GoPro er noe jeg helt klart ønsker meg, men ser at økonomien ikke er helt på plass til det for øyeblikket. Jeg mener å ha sett noen på forumet her har kamera til å feste på capsen og det virker ikke som om at det har vært problemer med det. Man får jo tak i relativt små, lette og gode kameraer nå i 2016. Når man er alene på tur med bikkjer og masse utstyr så er det behagelig å få mest mulig utstyr som kan henge på deg (noe GoPro kan).

De gamle GoPro'ene er vel ikke noe å anbefale eller? Jeg har sett litt på de, men syntes ikke kvaliteten på bildene/vidoe er så kjempe god - mulig jeg bare er sær og vrang?.. :) 

En brukt GoPro kan gi mye for pengene. Generasjon 3 er ikke så verst, og jeg synes forsåvidt også den nyere "billig-GoProen" gir veldig mye for pengene. Hvis du ikke trenger slow-motion og 4K kan jeg absolutt anbefale den som kun heter Hero. Hvis du trenger litt mer kan en brukt GoPro Hero 3 være et godt alternativ. Eneste ulempen med GoPro er egentlig størrelsen, men også her har GoPro et alternativ, nemlig Hero Session. Skal du ha noe mindre enn det, går det fort utover bildekvaliteten, uavhengig av produsent, med mindre du går opp i pris. 

GoPro Hero går for ca. 1300 kr nytt.
GoPro Hero+ går for ca. 2000 kr nytt. 
GoPro Hero+ LCD går for ca. 2250 kr nytt. 

Jeg har selv Hero og er veldig fornøyd med den. Til enkel bruk er den mer enn god nok. Og bildekvaliteten er ikke så verst den heller. Her får du 1080p full HD 30fps og 720p HD saktefilm med 60fps. 

Endret av Dolven
Endret liten skrivefeil og la til litt mer info.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Martin Karlsen skrev:

GoPro er noe jeg helt klart ønsker meg, men ser at økonomien ikke er helt på plass til det for øyeblikket. Jeg mener å ha sett noen på forumet her har kamera til å feste på capsen og det virker ikke som om at det har vært problemer med det. Man får jo tak i relativt små, lette og gode kameraer nå i 2016. Når man er alene på tur med bikkjer og masse utstyr så er det behagelig å få mest mulig utstyr som kan henge på deg (noe GoPro kan).

De gamle GoPro'ene er vel ikke noe å anbefale eller? Jeg har sett litt på de, men syntes ikke kvaliteten på bildene/vidoe er så kjempe god - mulig jeg bare er sær og vrang?.. :) 

Jeg bruker vel det som er første generasjon Hero og jeg har aldri vært misfornøyd med bildekvaliteten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kvaliteten på GoProene er for dårlig for deg så kan jeg anbefale å feste en Canon 5D mk III med en 70-200 f 2,8 mk II på på bremmen....



(eller gå for et 4K-kamera)


Ingen av de vil antakelig matche prisen du er ute etter. 

Innen film og foto er det en forholdsvis rettferdig korrelasjon mellom pris og kvalitet....

En brukt GoPro i 3 serien (helst 3+ da vanlig 3 spiser mye mer batterier enn 3+) vil gi deg 60 fps på 1080p HD. Det gir spennende muligheter med god kvalitet. Og er faktisk HD, men HD er ikke HD før du har sett opptak av et speirefleks med god optikk. Det skulle nesten bare mangle. Frontelementet på objektivet (linsa) er der alt lyset du skal ta opp går gjennom. Når bare frontelementet på et godt lyssterkt objektiv koster mer enn det et GoPro-kamera gjør så skjønner du fort at det har noe å si for resultatet ... ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Dolven skrev:

En brukt GoPro kan gi mye for pengene. Generasjon 3 er ikke så verst, og jeg synes forsåvidt også den nyere "billig-GoProen" gir veldig mye for pengene. Hvis du ikke trenger slow-motion og 4K kan jeg absolutt anbefale den som kun heter Hero. Hvis du trenger litt mer kan en brukt GoPro Hero 3 være et godt alternativ. Eneste ulempen med GoPro er egentlig størrelsen, men også her har GoPro et alternativ, nemlig Hero Session. Skal du ha noe mindre enn det, går det fort utover bildekvaliteten, uavhengig av produsent, med mindre du går opp i pris. 

GoPro Hero går for ca. 1300 kr nytt.
GoPro Hero+ går for ca. 2000 kr nytt. 
GoPro Hero+ LCD går for ca. 2250 kr nytt. 

Jeg har selv Hero og er veldig fornøyd med den. Til enkel bruk er den mer enn god nok. Og bildekvaliteten er ikke så verst den heller. Her får du 1080p full HD 30fps og 720p HD saktefilm med 60fps. 

Se der ja, kjempe svar! Hjertelig tusen takk! Tror nok da kanskje jeg får starte med en vanlig Hero lik det PeterSL bruker (fine fangster da!). Takk til deg også Espen for utfyllende forklaring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, PeterSL skrev:

Jeg bruker vel det som er første generasjon Hero og jeg har aldri vært misfornøyd med bildekvaliteten. 

 

Jeg må si at jeg er imponert over videokvaliteten. Den er langt over det meste som ligger ute på youtube.

Rettelse: Kvaliteten er langt over det meste jeg har sett på youtube. 

 

Endret av piddien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rage skrev:

Jeg har et GoPro2 med masse ekstrautstyr jeg kan vurdere og selge, lite brukt. :)

Har du en video liggende ute hvor man ser kvaliteten på det? Hva tenker du deg i pris da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, syntes ikke bildet akkurat var dårlig her heller! Billig eller hvor mye må du ha? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
17 minutter siden, PeterSL skrev:

På hodet. Som en hodelykt :) 

Takk for svar men har du sett dem man fester i en sele på brystet ? 

Får også singel strap som fester kameraet på skulderen.

 

 

http://www.ebay.com/itm/371706853705?_trksid=p2055119.m1438.l2649&var=640685234966&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Endret av Bonavar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Bonavar skrev:

Takk for svar men har du sett dem man fester i en sele på brystet ? 

 

http://www.ebay.com/itm/371706853705?_trksid=p2055119.m1438.l2649&var=640685234966&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Jepp, jeg har begge. Den til brystet bruker jeg når det er mørkt og jeg trenger plassen på hodet til hodelykt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei alle sammen,

Kjøpte meg Gopro i sta. Vet ikke hva jeg forventet meg for 1300kr. Men synes dette filmer utrolig dårlig. Bare prøvd det inne så vi får vente å se i dags lyset. Mikrofonen er også helt isolert så man hører nesten ingen ting. Må ta av å bytte bak lokket for å få med hva som blir sagt. Vurderer kraftig å lever tilbake dette å slenge på noen ekstra kr. Noen av dere som kjenner eller har det samme produktet ??

https://www.expert.no/foto-og-video/actionkamera-gopro/gopro-hero-action-kamera/p-231671/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært fornøyd med Sony sine i den lave prisklassen. Kjører du uten hus på caps. Det er såkalt splashproof så der tåler litt regn uten hus.

Vet jo at Gopro 4 er bedre (og 5) men til en rimelig løsning så er Sonyen innenfor hos meg! 

Har tidligere hatt GoPro 3 Hero Silver. Den slukte batteri så den ble ikke mye nyttig i båten for meg.(Hadde 3 batteri.Ble mer batteri organisering enn fisking, satt på spissen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.