Gå til innhold
Fiskersiden

Oppgradert forum / Pålogging / passord - Les dette!


 Share

Recommended Posts

Hei godtfolk!

Da har jeg endelig funnet tid i kalenderen til å få oppgradert forumplattformen. Vi fortsetter med Invision Board (IPB) som nå går fra 3. til 4. familien.

Det er en meget stor oppgradering på mange måter. Opplevelsesmessig, sikkerhet, grensesnitt, responsivt design, enklere filbehandling (YAY) osv.

Endelig også enklere og bedre passordresetting!

Jeg har selv ikke testet alt og det er sikkert bugs og innstillinger vi må tweake. Følg de opp i denne tråden og prøv å samle opp tilbakemeldingene.

PÅLOGGING / NYTT PASSORD

Ditt brukernavn er ditt Display/Visningsnavn. Eksempelvis "Bernt N" hos meg.

Husker du ikke det? Be om nytt passord, så kommer også brukernavnet i den mailen, sammen med lenke for å lage nytt passord. https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?/lostpassword/

Har du ikke tilgang til gammel epostadresse? Send en mail til post@hooked.no og fortell om gammel epost / visningsnavn og ny epostadresse du ønsker å bruke så oppdaterer vi.

SPRÅK

Siten blir på engelsk en stund fremover, til det kommer en god norsk språkpakke. Jeg har ikke tid til å gjøre denne jobben, det får dessverre noen andre i IPB communitiet gjøre :)  

God kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare et jævla rot! Håper det kommer på plass etterhvert. Er lite lysten på å bruke tid på å sette meg inn i et nytt oppsett.

Foreløbig ser det ut som om dere har fjerna/gjemt de funksjonene jeg vanligvis bruker og lagt til en haug med nytt dill for å gjøre siden mer lik på facebook..

Til Bernt og alle andre: If it aint broken dont fix it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Stian N E said:

Forresten, hvor finner jeg "nytt innhold" enten siden siste besøk / 24 timer/ sist uke / osv. 

Brukte den funksjonen på hvert besøk, men finner den ikke nå. Tips? 

 

Hilsen

Stian

 

Den funksjonen har de begravet. Nå får du isteden muliheten til å få en irriterende pop-up hver gang det skjer noe.. Har valgt å skru av varsler for fs 2 ganger nå. Kanskje det hjelper..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Stian N E said:

Forresten, hvor finner jeg "nytt innhold" enten siden siste besøk / 24 timer/ sist uke / osv. 

Brukte den funksjonen på hvert besøk, men finner den ikke nå. Tips? 

 

Hilsen

Stian

 

Står en  knapp med unread content både øverst og helt i bunn på siden . til høyre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, skrekkjager said:

Den funksjonen har de begravet. Nå får du isteden muliheten til å få en irriterende pop-up hver gang det skjer noe.. Har valgt å skru av varsler for fs 2 ganger nå. Kanskje det hjelper..

 

 

4 hours ago, skrekkjager said:

Dette er jo bare et jævla rot! Håper det kommer på plass etterhvert. Er lite lysten på å bruke tid på å sette meg inn i et nytt oppsett.

Foreløbig ser det ut som om dere har fjerna/gjemt de funksjonene jeg vanligvis bruker og lagt til en haug med nytt dill for å gjøre siden mer lik på facebook..

Til Bernt og alle andre: If it aint broken dont fix it!

Nå er du sur skrekkjager...det er slik det begynner....før du vet ordet av det sitter du å deler laksespam i hytt og gevær og lar det regne eder og galle over alt som er galt med alle som ikke skjønner at Oslofjorden må vernes....

En blidfis derimot skrekkjager!

Alle liker en blidfis :)

 

FRILUFTSKOMMANDOEN !!!

 

AJKfs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Stian N E said:

Takker for tips, men ønsker mer enn bare "ulest". Vil gjerne ha med "alle postet siste 24 t" feks.

Det ligger noe filtreringsvalg i Unread Contents. Under "Time Period" finner du bl.a. "Since my last visit" og "Since specified number of days". Antar at innstillinger blir lagret, men har ikke testet veldig... :)

Med en såpass stor oppgradering er det ikke alle tidligere tilpassinger som tåler overgangen, så litt smårusk til å begynne med er noe man må regne med. Enig med Potemkin at utseendet ikke er så spennende dog...

 

Edit: Innstillingene ser ikke ut til å bli lagret, her er kanskje noe standardinnstillinger Bernt kan skru på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 29.5.2016 at 6:33 PM, Martin S said:

Det ligger noe filtreringsvalg i Unread Contents. Under "Time Period" finner du bl.a. "Since my last visit" og "Since specified number of days". Antar at innstillinger blir lagret, men har ikke testet veldig... :)

Med en såpass stor oppgradering er det ikke alle tidligere tilpassinger som tåler overgangen, så litt smårusk til å begynne med er noe man må regne med. Enig med Potemkin at utseendet ikke er så spennende dog...

 

Edit: Innstillingene ser ikke ut til å bli lagret, her er kanskje noe standardinnstillinger Bernt kan skru på?

I Chrome så får jeg et valg om å lagre innstillingene - jeg kan også lagre egne streams for å veksle imellom. Får du de også?

Steams.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 29.5.2016 at 11:54 AM, skrekkjager said:

Dette er jo bare et jævla rot! Håper det kommer på plass etterhvert. Er lite lysten på å bruke tid på å sette meg inn i et nytt oppsett.

Foreløbig ser det ut som om dere har fjerna/gjemt de funksjonene jeg vanligvis bruker og lagt til en haug med nytt dill for å gjøre siden mer lik på facebook..

Til Bernt og alle andre: If it aint broken dont fix it!

Det er faktisk slik at det avsluttes vedlikehold og support på plattformen IPB 3. og vi måtte over. Vi har ikke satt oss ned for å lage en side som ligner på verken Facebook eller noe annet. Utseende du nå ser er standard IPB 4 - rett ut av boksen. Så tilpasser vi det etterhvert, basert på konstruktive tilbakemeldinger ;) (hint hint).

Setter pris på ditt engasjement Øyvind! 

 

Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hoursarrow-10x10.png ago, Tequila said:

Ikke så mye bruker som tidligere, menarrow-10x10.png håper jeg kan få igjenarrow-10x10.png tittelen min som godeste Espen Ørud i sin tid satte på meg :) 

Super(u)bruke(lig)r            

Og så kan dere stryke LFC fra interessene hans. Det er ikke en interesse, men en sinnsykdom...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 29.5.2016 at 1:55 PM, skrekkjager said:

Den funksjonen har de begravet. Nå får du isteden muliheten til å få en irriterende pop-up hver gang det skjer noe.. Har valgt å skru av varsler for fs 2 ganger nå. Kanskje det hjelper..

 

Hei sørlandets gull!

Her fant jeg en haug med innstillinger for varsling. Tror du finner det meste her :)
Bernt

Notifications.png.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, erik said:

Men gi oss mulighet til å fjerne alt av mailvarsler er du snill, jeg får nok spam i innboksen som det er men denne får jeg ikke fjernet for den er låst:

 

ma bort.png

Fikset! Gi beskjed om det ikke er tilfellet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Rage said:

Jeg savner en knapp for "gå til siste uleste post i tråden" funksjonen :)

Stjerna foran trådnavnet i oversikten. Forsøk den........

andreas.jpg

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bernt N unfeatured og unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.