Gå til innhold
Fiskersiden

En ørbitteliten rapport


DanielB
 Share

Recommended Posts

Det var onsdags kveld og tiden var inne for en ifølge meg velfortjent fisketur. Etter ukevis med oppussingsangst og diverse familiære forøkninger med påfølgende paternalt ansvar, pakket jeg alt for mye utstyr i en alt for liten veske og trådde ut i den nordnorske villmark med håp om både sjøørret og lyr. Kort fortalt ble det ingen stor suksess, men det skjedde da enkelte saker og ting.

Det var bombarda-fiske med teite fluer og usynlig fortom som gjaldt denne kvelden, og etter x antall kast i vifteform og andre ulogiske former, kom det endelig en and flyvende forbi innefor rimelig kastedistanse. Selvfølgelig hadde jeg allerede kastet ut duppen og fortommen og den prangende fiskeimitasjonen i en flott bue over denne andas prosjekterte flyvebane, med det påfølgende resultat at hele endegreia satte seg fast i andegreia. Dyret tok dermed sats og satte av gårde over som vel under vann. Litt uforberedt var jeg nok på dette scenarioet, og det endte med at anda dro med seg både bombarda og flue og forsvant plaskende langs bergveggen etter en kort men intens drakamp. Lite kunne jeg gjøre for å begrense eventuelle skader den hadde pådratt seg, men da jeg et par-tre minutter etterpå observerte en lignende and sveipe forbi i samme dumdristige flyvebane pustet naturelskeren i meg litt lettere.

Etterpå fikk jeg en sild. Sånn kan det gå.

IMG_0173.JPG

Finfin plass med mye dyreliv, stor lyr går sommerstid helt inn i fjæra og jakter.

IMG_0175.JPG

Kjekk sild, tatt på flue.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.