Gå til innhold
Fiskersiden

Recommended Posts

Heisann!

Nå har tiden kommet og jeg trenger en ny fiskestang. 

Har shimano exage 1000rc snelle og lawson fusion line 13mm som sene. 

Jeg fisker som regel i fjellvann, men noen ganger blir det i både elv og båt, er som regel ørret som biter på kroken. 

Ser etter en fiskestang som har lav eller mellom aksjon. Har hatt en høy aksjon stang som knakk når jeg fikk på en 2kg ørret. Vil helst ha en stang på 230-270cm. 3-15g.

Har sett på 2 stenger som jeg tror kan passe 

Shimano BeastMaster DX 240L 8' 3-14

- Ser ut som korken er kort så man får ikke plassert den under armen (?)

 

Berkley Lightning HT 8' 3-15g

- Finner ikke beskrivelse av aksjonen på stanga

 

Er det noen som har et innspill som kan hjelpe meg med valget?  evt andre stenger jeg kunne ha sjekket ut

Takker for svar!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt så mye over korken, så da er den nok bra ;) For meg ser det ut som at litt av stanga er kutta bort på det bildet, så korka er nok lenger enn den ser ut som! Går ihvertfall fint under arma mi :) På stanga mi er den ihvertfall dobbelt så lang som på bildet.

Endret av JørgenKH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en kinetic armatrack stangtube på 160 cm,http://emmaline-grej.dk/produkter/3-tilbehoer/1258-kinetic-armatrack-transportroer-115-cm/ snella pleier jeg bare å ha i lomma.

men til fjellfiske ol. bruker jeg en stc modell som er 5 delt, den kommer i tube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt at beastmaster stanga passer best med kastevekt som er i det nederste sjiktet. Jeg pleier å fiske med sluker på 6-15 gram. Passer det da bedre med en 7-21g stang? 

Har du noen efaring når det gjelder strørrelse på fisken jeg kan ta med en 3-14 kontra en 7-21? Eller går det mer på bruk av teknikk og brems?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beastmastern tåler juling, det er en stang man kan stole på. Har selv en Beastmaster 180L cx, og med den kan jeg lett kaste opp mot 28 gram. Lånte bort stanga i fjor, låneren var ikke noe erfaren fisker. Og løfta opp ei gjedde med stanga, var ganske sikker på at stanga skulle knekke. Ble overraska, den holdt seg godt den. Siden da har jeg behandla stanga som det den heter :P 

Ville ha anbefalt Beastmaster 270L DX, 9 fot'ern. Skulle egentlig ha meg denne stanga i år, siden den er på tilbud nå hos skittfiske. De går nå for 999kr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kenngu skrev:

Beastmastern tåler juling, det er en stang man kan stole på. Har selv en Beastmaster 180L cx, og med den kan jeg lett kaste opp mot 28 gram. Lånte bort stanga i fjor, låneren var ikke noe erfaren fisker. Og løfta opp ei gjedde med stanga, var ganske sikker på at stanga skulle knekke. Ble overraska, den holdt seg godt den. Siden da har jeg behandla stanga som det den heter :P 

Ville ha anbefalt Beastmaster 270L DX, 9 fot'ern. Skulle egentlig ha meg denne stanga i år, siden den er på tilbud nå hos skittfiske. De går nå for 999kr ;)

BeastMaster 270L DX 9 fot er den beste stanga jeg har uten tvil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.