Gå til innhold
Fiskersiden

Fluer til smålaks?


ko-stens
 Share

Recommended Posts

Tenkte å ta med fluestanga til Nausta. 9-foter med 7er wf flytesnøre. Der er vel de fleste laksene under tre kilo. Ser på fluer, men du verden for noen beist. Virker som om de passer best til Altaelva...

Hva slags størrelse bør jeg gå etter? Tenker selv str 8 - 10.

Hva med føuer til sjøørret? Funker de på laks og? Ser at laksefluer gjerne er mer fargerike. 

Tips mottas med takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fisket i Nausta. Der hadde vi best fiske med mindre varianter av Hardy Shrimp Fly, + "Nausta" som var en svart/brun variant av Hardy Shrimp. Krok nr 10, 8 og ev #6 (double salmon hook)

Vi fekk dog laks der på opp mot 5 kg. Ble mye fisking i små pooler med bakevjer og smale straumer men, det var spennende. En type av pressisjonsfiske vil jeg huske det som.......

Er der flom og nystigen fisk, prøv varianter av "mini- Sunray Shadow" også bundet av kunn gulbrunt geithår (ca 5-8 cm lang vinge og bundet på små "brass bottle tubes"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://smartfritid.mamutweb.com/Shop/Product/Norske-Oterfluer-8-fluer/400676

Her er i alle fall et fluesett som du vil komme langt med i de fleste mindre elver

Har ikke fiska i nausta, men har fiska ganske mye med enhændsstang på fosenhalvøya i trøndelag. Min absolutte favoritt til dette er peter ross på dobbel krok  8 eller 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.