Gå til innhold
Fiskersiden

emitop
 Share

Recommended Posts

Hei! 

Kom over disse "jiggene" om jeg kan kalle disse for det. (vedlagt bilde)

Er det noen som har erfaring med dette? Hva brukes de til og hvordan brukes de? Blir det på samme måte som man bruker en jigg? 
Og vil samme fisken som biter på en jigg bite på her også? Disse virket for meg så store på et vis.. 

Del gjerne erfaringene med disse, da jeg er interessert i å få prøvd de ut :)

13528829_10206516526743207_7634835734098694030_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg kan se, så er dette de som er ferdig "vektet". Til det litt dypere jiggfiske så vil de ikke fungere spesielt bra, iom at du ikke kommer deg dypt nok ned. Skal du fiske fra land, eller ned til maks 10 meters dyp fungerer det jo, men det vil ta lang tid og komme ned.

Halen samt profilen på jiggen har veldig mye motstand under synk, det har jeg testet mange ganger selv.

Om jeg tar feil, og dette er de du kan sette jigghode på, så vil de fungere greit til det du vil, hvis du smeller på et 100 grams jigghode eller mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å være første generasjon av real eel fra Savage Gear. Dersom den er leddet (du kjenner det så vidt) så er det andre generasjons real eel :)

Disse har dessverre ikke fungert veldig bra for meg, men ser jo at det blir tatt fisker på de. Jeg har brukt de til fiske etter gjedde. Lykke til! :D 

(Til info så går de veldig rart/merkelig i vannet og enda rarere ved bruk av fluorcarbon-fortom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.