Gå til innhold
Fiskersiden

Kalandsvatnet


AsleB
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Har også hørt disse ryktene, men etter årevis med fisking i Kalandsvannet/Klokkarvannet har jeg enda til gode så se noe til gjedder. Grunneierlaget har vel heller ikke fått noe gjedde i garn/ruser når disse settes ut. 

 

Stendavannet og Haugsdalsvannet er vel bedre alternativer for gjedden i dette området. Har fått gjedde på 4500 g i sistnevnte, men dette er riktignok 15+ år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det som er så merkelig. Du har folk som får gjedde på første kastet, og folk som aldri får gjedde , ei heller dukker de opp i ruser og garn. I Klokkarvatnet har jeg fått en liten pilt selv, men det er alltids en sjanse for at en har tatt opp en liten utsatt rakker og at det ikke er en reproduserende bestand.

Osvassdraget har jeg aldri fisket gjedde i, så det står på listen. Har fisket i Stendavatnet sporadisk siden rundt 2000, men aldri fått en 5+ der. Har sett bilder av et par 6+ og 4+, men det er 15+ år siden det også. Vet at enkelte lokale setter ruser og klubber gjedden for å bedre vilkårene for aure, og der taes det noen 4+ med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.