Gå til innhold
Fiskersiden

Noen tips for første tur til Skogseidvatnet?


nysgjerrigperen
 Share

Recommended Posts

Hei

Eg og min far tenkte oss en dagstur til Skogseidvatnet for første gang. Vi har planlagt å leie en båt og fiske hele dagen. Har lest litt på nettet og sett litt på youtube og har forstått det slik at du kan være heldig og få fisk på noen kilo osv. Har fisket en god del i ferskvann men har aldri fått noe over kiloet, noe som blir mitt mål for turen :) 

Men det jeg lure på er; Bør det brukes vanlig fiskestang for ferskvann? Har 3-15g, 10-30g og 20-40g (litt usikker på den siste) men blir den som eg alltid har brukt i ferskvann for lett (3-15g)?

Målet blir å få en ørret rundt kiloet eller mer, og er det da wobblere som gjelder?

Det er jevnt med fisk i hele vannet eller er det noen steder som vi bare bør holde oss unna?

Alle tilbakemeldinger og tips settes stor pris på :) 

 

Endret av nysgjerrigperen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da reiser vi inn i morgen, og så du hiter til, så tar jeg med meg utstyret som jeg ellers bruker i sjøen ;) Har nok ikke utstyret for å komme så dypt som 5-8 meter, men vi får se hva vi ender opp med. 

Komme tilbake etter turen med en liten oppsummering :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fisket fra klokken 10 til 7 om kvelden. Vi endte med rundt 10 fisker totalt men de var alle små utenom den største som var var ca. 600-700g og unaturlig feit. De var alle hvit i kjøttet og spesielt den største. 

Vi prøvde nærme land, langt fra land, rask dorging, treg dorging, mark og søkke, mark og dubb, markdrag, sluker, wobbler osv. Men generelt sett fisket vi øverste vannlaget.

Endret av nysgjerrigperen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.