Gå til innhold
Fiskersiden

Shimano Technium 1000 FD vs Shimano Aernos 1000FB


ztaale
 Share

Recommended Posts

[url=http://www.skittfiske.no/avdelinger/fiskeutstyr/sneller/haspelsneller/shimano-frontbrems/aernos/shimano-aernos-1000fb-første-p4-snelle-med-x-ship-157644-p0000143668]Aernos 1000 FB[/url]
[url=http://www.skittfiske.no/avdelinger/fiskeutstyr/sneller/haspelsneller/shimano-frontbrems/technium/shimano-technium-1000-fd-148598-p0000132653]Shimano Technium 1000 FD[/url]

Noen som har erfaring med begge, eller omså bare den ene?
Eventuelle tanker om begge snellene taes også godt imot.

Jeg skal ha ny snelle til en Speedmaster 270 med slukvekt 3-14 gram og valget står pr nå mellom disse to snellene, jeg bruker for det meste kun Shimano sneller så har lyst å holde meg til det merket, prisen er jo også veldig lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Jeg hadde også forståelsen av at Aernos og Technium var ganske like.
Men nå etter å testet Technium litt, så er dette i en helt annen klasse enn hva P4 serien er. Jeg har dog ikke testet opp mot Aernos. Men opp mot Exage (begge disse er fra P4 serien). Og distansen der er enorm. Exage, som er en veldig god snelle til en rimelig pris, kjennes ut som søppel i forhold til Technium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Technium 2500 til ultralett fjellfiske, elvefiske, makrellfiske, sjø-ørretfiske, gjeddefiske, vanlig fjellfiske og abborfiske. 73 cm innsveivingshastighet er perfekt til det meste samtidig som det går helt fint å fiske sakte også. Bremsen er jevn og fin, snøret legger seg bra med unntak av ultrasakte x8-braid i minusgrader, men da snakker vi brukerfeil mer enn snellefeil. For perverst lange kast, fyll spolen med billig braid innerst (lettere enn billig mono) og fyll på med 100 m+- med 0,10 Nanofil eller tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asle. jeg la også merke til den ufattelig jevne bremsen. Der P4 serien gjerne krever et lite rykk i starten, der er Technium silkemyk fra første drag. og kastemessig er den en kastemaskin langt utover hva en snelle i P4 serien er. Tenker jeg vant minst 6-8 meter i forhold til Exage. Personlig bruker jeg kun kina braid. Og jeg kan til dags dato ikke klage på kaste lengden med disse.

Endret av Audiosan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.