Gå til innhold
Fiskersiden

Teknisk hjelp til Daiwa Caldia 3000A


PKG
 Share

Recommended Posts

Hei!

Kjøpte en Daiwa Caldia 3000A fra Skittfiske.no i våres. Har fått tekniske problemer med snellen. Etter ett kast går ikke bøylen med linefører tilbake til riktig posisjon når jeg begynner å sveive. Bøylen må "hjelpes" tilbake til riktig posisjon for hånd. Plastdekslet som skal sitte på motsatt side av sveiv for å dekke festet for sveiv på den siden sveiven ikke er i bruk fikk dårlige gjenger, og jeg festet dette dekslet med superlim for å hindre smuss og sand for å komme inn i mekanikken til snellen. Ettersom dette kun er et deksel kan vel dette umulig ha noen betydning? Snellen har også fått badet seg i saltvann (som alle andre sneller jeg har hatt), men har blitt grundig skyllet i ferskvann og smurt opp med kulelagerolje, inkludert mekaniske deler til bøyle og linefører.

Det pålimte dekslet har jeg fisket lenge med, og snellen har fungert optimalt i de fleste kast, men problemet oppstår kanskje rundt 5-10% av kastene.

Har ikke fisket i dag, men fiklet litt med snellen tidligere i dag, og nå går ikke bøylen med linefører tilbake i det hele tatt.

Noen som vet hva som kan forårsake problemet?

 

På forhånd takk!

 

 

 

Endret av PKG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, BAN said:

Kan ikke hjelpe deg med problemet ditt men vil bare si at jeg alltid slår over bøylen for hånd. Dette er er svakt punkt på alle sneller og etter noen millioner kast vil du få problemer med bøylen uansett kvalitet på snellen.

Ok. Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, BAN said:

Kan ikke hjelpe deg med problemet ditt men vil bare si at jeg alltid slår over bøylen for hånd. Dette er er svakt punkt på alle sneller og etter noen millioner kast vil du få problemer med bøylen uansett kvalitet på snellen.

Det er ikke min erfaring. Min Cardinal 355 (den svarte typen) som jeg har hatt siden 1982 slår fremdeles lett over. Den var den eneste snellen jeg brukte i mer enn ti år, og jeg fisket mye i de årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.