Gå til innhold
Fiskersiden

Lusuer eller uer


Recommended Posts

Piggene på gjellelokket er litt vanskelig å se tydelig på bildet. Jeg tror det er Lusuer, men ikke sikker. Har aldri fått en 100% sikker Uer selv, enda.

 

Denne er bra! Uer/Lusuer i denne størrelsen kan være litt vrien.

http://nidarosiensis.blogspot.no/2011/08/lusuer-vs-uer-vurdering-rundt-roar.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er det sikreste å gå etter på Uer/Lusuer i denne størrelsen. Man kan jo forsøke seg på å telle skjell og finnestråler i tillegg for å være helt sikker. 620 gr. Lusuer er uansett veldig bra! Men det er nok noen her som bedre skikket til å svare på spørsmål om ID på disse to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20160804_104846.jpg20160804_104839.jpg

Takk for at dere svarer. Men jeg er på ingen måte overbevist om noe her. Hvis gjellelokkpiggene var en slik klar indikator ville vel ikke spesialistene si at det er vanskelig å skille mellom dem. Og hvis man går utfra dem må jo disse være lusuer?

Forøvrig ville jeg heller ha småuer enn specimen lusuer, så dette er ikke for å tvinge inn disse i en lusuermal.

 

Kim. Det var Espen som stod for navigering denne gangen, men det er lenge siden vi har hatt en tur, så det må vi se litt nøyere på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitt , Helge . Nå ble jeg også i tvil... Ble disse tatt i åpent hav eller fjord ? Dybde ? Tror det er best at ekspertene i faget kommer med sine synspunkt... Er den ene lusuer , er den svær !!!

Hvilke bilde av de to er den på 620 gr. ? 

Om det viser seg å være lusuer , må du forvente gratis avstøp og reprodusering fra meg :) Så, ta vare på fisken inntil det motsatte er bevist 

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.