Gå til innhold
Fiskersiden

Råd til en nybegynner


Martin23
 Share

Recommended Posts

Hei.

Er ganske ny innenfor dette og har akkurat meldt meg inn her. Utrolig mye nyttig lesestoff tips og råd og finne. Men har likevel et par spørsmål jeg lurte på om noen her inne kunne svart på.

Jeg har alltid fisket fra land og svært sjeldent i båt, men nå har jeg endelig mulighet til å dra ut i båt, den ligger i Bøvågen (Manger/Autrheim) så mitt spørsmål er om noen har noen erfaringer med fiske rundt området der, og om tips til oppheng, pilk og agn ! disse tingene føler jeg meg litt usikker på hva som er og anbefale.  Har alltid drømt om å få en fisk på over 5 kg.(aldri skjedd før)

På forhånd tusen takk :)

MVH

Nybegynner 23 år :) 

 

730.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet.

Fisk over fem kilo er en smal sak å ordne her i området.

Det går da hovedsaklig i lange, brosme og lysing, som du fisker med standardtackler.

Søk litt på tackleguiden som er aktiv så finner du noe.

Ellers er et besøk innom Campelen på Bryggen (Bergen) absolutt å anbefale. Der kan du se hvordan tacklene bør se ut og få de riktige delene.

 

For detaljer underveis er det alltid noen som svarer her.

 

Angående fiskeplasser trenger du ikke lokalkunnskap mens du prøver deg frem. Skråning fra 70-300 meter, store kroker og store agn så begynner du fort å få fisk.

Når du så senere ikke synes det er fullt så morsomt med en million brosmer er det på tide å anvende erfaringene du har fått, og da kunne stille nøyaktigere spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Ølgylt skrev:

Velkommen til forumet.

Fisk over fem kilo er en smal sak å ordne her i området.

Det går da hovedsaklig i lange, brosme og lysing, som du fisker med standardtackler.

Søk litt på tackleguiden som er aktiv så finner du noe.

Ellers er et besøk innom Campelen på Bryggen (Bergen) absolutt å anbefale. Der kan du se hvordan tacklene bør se ut og få de riktige delene.

 

For detaljer underveis er det alltid noen som svarer her.

 

Angående fiskeplasser trenger du ikke lokalkunnskap mens du prøver deg frem. Skråning fra 70-300 meter, store kroker og store agn så begynner du fort å få fisk.

Når du så senere ikke synes det er fullt så morsomt med en million brosmer er det på tide å anvende erfaringene du har fått, og da kunne stille nøyaktigere spørsmål

tusen takk :) mye nyttig, skal følge rådene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.