Gå til innhold
Fiskersiden

Ny stang i 6-12 lbs. Alternativ til Kenzaki?


Christopher E
 Share

Recommended Posts

Hei, ønsker å oppgradere til en ny lettstang til Avet SXJ'en. Drømmen er jo en Kenzaki (gammeltypen), men etter å ha vrengt internettet, virker det nermest håpløst å få fatt på den. Som alternativer har vi jo Daiwa Saltist Braid Special og Prey Natrual Bait i samme klassifisering. 

Er det noen som har erfaring med disse stengene (eller tips til hvor jeg kan få fatt på riktig Kenzaki)?

Virker som om Saltist-stanga er en dyrere versjon av Kenzaki, så den vil nok være ganske lik/bedre/værre ?

Har kjent på Natrual Bait i butikk, men synes at den virker veldig stiv. Ønsker heller ikke for rask aksjon.

Mvh Christopher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shimano Beastmaster 12-20 er et godt alternativ. Jeg liker også Natural Bait stengene veldig godt, men det er et ganske annerledes stangemne enn det som er brukt i feks Kenzaki 6-12. Det spørs litt hva du skal fiske med den stanga, men som et allround alternativ er BM 12-20 en topp stang. Den bruker jeg til pillemeite fra 0-150m og blyvekt opp til halvkilo+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.