Gå til innhold
Fiskersiden

Får ikke levere laks til helsetunene


 Share

Recommended Posts

KO-KO

Rart jeg ikke er dau for lenge siden. Spise fisk som har vært i kontakt med bakken, att det går ann.....

http://www.avisa-st.no/nyheter/2016/07/08/Får-ikke-levere-laks-til-helsetunene-13014019.ece

"Mattilsynet forlanger at hver fisker nå skal registrere seg som ett næringsmiddelforetak og kjøpe inn nødvendig utstyr for behandling av fisken før han/hun kan levere fisken til helsetunet"

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lars Den Rare skrev:

Dette minner meg om en annen sak der noen unger på 10-12 år ikke fikk selge lapper de hadde laget selv. dette også stoppet av mattilsynnet.  

Har lyst til å si typisk norsk, men det er vel blitt slik i de fleste land. 

Det er typisk norsk , og ingen protesterer. Typisk norsk også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da man i Bergen ville levere svært tvilsom rømt oppdrettslaks til mattilsynet for å få den gransket var døra låst og ingen ville svare.                                                                               Blir bare oppgitt når man ser hvor hyklersk man oppfører seg når det gjelder steinrike Kong Salamo kontra Jørgen Hattemaker som bare prøver å være snill og grei.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Martin Lopez skrev:

Det er typisk norsk , og ingen protesterer. Typisk norsk også ;) 

Blir det flere protester på dette forumet blir det omdøpt protestantforumet :)

Sarepta over her protesterer i hytt og gevær han :)

Jeg synes ikke man skal kjimse av den bunke med protester som ligger arkivert her på forumet....om det er rett forum derimot er ikke jeg rett mann til å svare på :) 

 

Uansett setter jeg pris på det.

Jeg lærer stadig mye nytt også.

Verden blir bedre av folk som protesterer :)

 

Mens jeg for min del feier så godt jeg kan rundt mitt eget hus og tar meg deretter en tur med fiskestanga...med kraven opp, capsen ned og solbriller på har jeg forstått at den eneste jeg kan forandre er meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg meiner det er en reell redsla for botulisme, når en fisk har vert på bakken. Dog så er det vanligtvis ikke noen problemer så lenge som fisken ikke har legat lenge på bakken. Vi som fisker har selden en fisk lenger på bakken enn att vi har klart å avlive den, snitte gjellene og fått på noen form av "oppheng" slik at vi kan bløgge fisken. Mattilsynet burde vert takknemlige for denne behandlinga av fisken

Det virker som att mattilsynet syns at vi sportsfiskere er noen form av næringsfiskere som kan innvestere i forskjellig type av matbehandlingsutstyr. Skemmes: Mattillsynet :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.