Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiske på finnmarksvidda


Liki
 Share

Recommended Posts

Sikker dumt og spørre etter isfiske på finnmarksvidda, det er nok uendelig...

Men jeg har en mann som drømmer om isfiske på Finnmarksvidda, han fyller nå 50 og kona lurer på om det er noe å gi i gave...

Men jeg er ikke så kjent...søring som jeg er, trenger tips om hvordan dette kan arrangeres, hvor bør vi reise, hva må på plass for å få dette til? 

Noen som har lyst til å gi noen tips?

Vi er godt kjent med jakt og fiske, men ikke i dette området...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Mitt tips er som følger. Planlegg turen slik at dere kommer i mars/april. Da Har solen snudd og ting er generelt litt triveligere på tur. bruk tiden i forkant på å finne området dere vil dra til. Finnmark er stort og har mye forskjellig terreng. Når dere har bestemt dere så kan dere se om tilhørende bygder eller tettsteder har en Facebook-side, for så å skrive at dere ønsker å komme en tur (sett inn dato) og at dere gjerne ønsker en guide og lån av f.eks snøscooter.  Er dere heldige så kommer dere i kontakt med noen som ordner hele pakka for dere, hvis ikke så undersøker dere overnatting selv og spør lokale bensinstasjon (eller Facebook) om mulighet for lån av scooter. Da kan dere igjen skrive på Facebooksiden til tettstedet at dere ønsker tips til fiskevann og at dere kan betale for guide dersom noen sier seg villig til å være dette. 

 

Mange tettsteder i Finnmark og folket er generelt veldig trivelig, så trur dette kan være en fin vei å gå for å oppleve drømmen om isfiske etter røya. Krever riktignok ganske mye forarbeid og en innsats av dere selv dersom dere gjør det på denne måten :) 

lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.