Gå til innhold
Fiskersiden

rapport fra Lauvnesvannet


kasi
 Share

Recommended Posts

Jeg og min far var på fisketur fra fredag til lørdag. Vi har hytte like ved et vann om heter Lauvnesvannet, men vi hadde aldri testet ut å fiske der. derfor tok vi med oss kano og padlet utover i sjøen, vi fant oss en fin raste plass på en halvøy,vi tente bål og satt opp telt. jeg satt ut to stenger med mark, det samme gjorde min far. det klokken var ca 18.30 da den første beit på, det var en pen ørret på ca 300g. nå bet det med jevne mellomrom. det eneste som irriterte meg var at det var pappa som hadde fått all fisk så langt. han var oppe i fire pene ørret, den største på ca 350g, mens jeg hadde ikke fått annet enn 1 abbor. nå var det dødt lenge. Jeg hadde lyst på en fisk!!! jeg skiftet sted, så jeg gikk for å sjekke stanga der den var. Da jeg kom dit rørte den seg ikke, jeg skulle akkurat til å snu meg da den bøyde seg skikkelig,det var en tøff kamp, men omsider landet jeg en ørret på drøye kiloen. heretter var det jeg som hadde flaks det beit på hos meg med jevne mellomrom da jeg gikk inn i teltet for å legge meg hadde jeg sålangt fått 4 ørret mellom 650g og 1000g...jeg var godt fornøyd...

dagen etter fisket jeg kun med flue og dupp.... det var sinnsykt artig....resultatet ble 3 ørret en på ca 400g, mens de to andre på 700g....

vi dro fornøyde hjem med 7 ørret hver på en gjennomsnitts vekt på 700g...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 14 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.