Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til berggyltfiske


laksefiskern365
 Share

Recommended Posts

Jeg har fått en del berggylt på enkel krok med reke. Rett av bryggekanten. Aldri på noe mer avansert. 

En liten krok, for eksempel str. 12 er fint. Den er ikke stor i kjeften. 

Bare fordi jeg liker å vise det frem legger jeg ved bilde av den største jeg har fått. :) 

DSCF0731.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er flere måter å fiske berggylta. jeg har brukt den metoden de viser på videoen under de siste åra. synes den fungerer veldig bra. semisirkelen kroker bra og holder på fisken og sitter ofte i munnvika. det gjør at det er lett å sette ut de største og gamle berggyltene, som ikke er den beste matfisken.
 duppen gjør at man kan la være å forsøke å kroke på alle nappa fra mindre leppefiske og andre småfisk.

https://www.youtube.com/watch?v=S3Psk7sBtAY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker minimum 0.60 fortomsmateriale, lager et to kroks paternoster med kroker i størrelse #1 til #2\0. Mindre kroker til gylter knekker og bøyer seg, det er ikke bergnebb du skal fiske etter, eller?

Et par perler er også fint og pynte fortommene med, som aldri er veldig lange - for og unngå at de svelger kroken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fisker målretta fra land bruker jeg gjerne en passe kraftig stang for og klare og holde dem igjen, braid på 0,28-0,32 og lang topshot og og hindre at stein, tau og kjettinger fra feks flytebrygger ryker sena. Med større krok sitter de bedre, og i 9 av 10 tilfeller i leppa eller i munnviken. De største fiskene bøyer jo lett en krok også, derfor kun kroker av god kvalitet. Gjerne Owner SSW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å fiske målretta etter dei store, er det stor krok som gjelder, som Rage skriv over. Eg har fiska ein del etter desse i sommar, og har funne to teknikkar eg vekslar mellom.

  1. Ein-kroks paternoster av 0,50 flourcarbon, med ein Owner Mosquito i strørresle #2 eller #1. Dei må være så store for å få på ei HEIL reke m. skall. Trer kroken gjennom "buen" på reka, slik både hovud og hale peikar bakover. Dette takkelet fungerer fint rett ned frå kai, og ellers der du må litt djupt.
  2. "Friline". Same krok, same agn, same 0,50 fluorkarbon fortom. Lagar eit enkelt "slep" med ca. ein halvmeter FC frå krok opp til ein kraftig svivel. Eit lite splitthagl eller to er greit for å få rekene til å synke, spesielt om dei er litt frosne. Dette fungerar betre til grunt kikkfiske i steinur/molofylling/berg, med mykje tare og vegetasjon. Ein treng ikkje kaste så langt, og reka synk saaakte nedover på utsida av tare"kanten". Då får agnet mykje "hangtime", slik ein slepp å sette søkket i taren etter 2 sekund, og det er utruleg spennande å sjå berggyltene fyke utav tareskogen og sluke reka.

EIt par notis:

  • Eg brukar berre heile reker med skal. Dette eliminerer dei mindre. Eg har også iaktatt stooore berggylter som har stima til når eg har fôra, utan å spise ein einaste rekebit. Dette fekk småfiskane ha i fred. Det einaste dei store virka å være interesserte i, var heil reke.
  • Eg brukar alltid laaaang topshot av f.eks. 0,40 mono, uansett metode. Berggylter elskar å stikke rett i taren.
  • Fôring med f.eks. rekeskal eller blåskjell er veldig effektivt på leppefisk, men trekk då sjølvsagt også til seg store mengder mindre fisk som bergnebb og grøngylt. Det er då det er greit å ha heile reker med skal... Dette slit småfisken med å rive i filler. Dei store derimot... "shulrp".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likar mosquito fordi dei somregel er sylskarpe og tynne i godset (krokar lett), og har ikkje opplevd at dei knekk (enno). Det kjem vel litt an på bremsebruk også, og nokon plasser er ein jo avhengig av å legge meir press på fisken, og sterke krokar blir då mykje viktigare. Det viktigaste er eigentleg at kroken er sylskarp og stor nok til den heile reka, utan å "drukne" i agnet. Dei store gyltene spyttar veldig fort ut att heile reka om dei merkar noko muffens, og då vil ein ikkje ha ein sløv krok... Har også brukt nokre raude VMC med godt hell, hugsar ikkje namnet på dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.