Gå til innhold
Fiskersiden

Til dere som fisker med pimpel !!


Bonavar
 Share

Recommended Posts

37 minutter siden, Bonavar skrev:

Noen av dere som har prøvd eller pilker med vanlige sluker fremfor en pimpel ?

Om man bytter ut kroken til en mindre størrelse burde vel det gjøre susen. Synes det er dårlig utvalg av pimpler på  nett. 

 

Du kan fint bruke minste typen Jensen-pirk eller stingsild som pimpel. Ta bort trippelkroken knytt inn en liten monofortom og en lyspropp (krok 18 trippel med farget limperle) i enden, og du er klar til dyst. På forsiktig røye har jeg også med hell brukt sølvkroken spesial 12g i stedet for røyeskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maritim skrev:

Du kan fint bruke minste typen Jensen-pirk eller stingsild som pimpel. Ta bort trippelkroken knytt inn en liten monofortom og en lyspropp (krok 18 trippel med farget limperle) i enden, og du er klar til dyst. På forsiktig røye har jeg også med hell brukt sølvkroken spesial 12g i stedet for røyeskje...

Lager du de lim perlene selv eller kjøper du dem ? Prøvd å finne dem på ebay men ser dårlig ut. Ser flere is fiskere på youtube bruker vanlige sluker. Men som du sier sikkert lurt å bytte til mindre trippel krok med lim perle på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maritim skrev:

Jeg kjøper men epoxy med fargepulver og eller glitter gjør nok susen. En grunn til å bytte ut er at orginalkrokene er så grove i godhet at de punkterer maggoten og dau maggot fisker ikke like bra..

He he i get the point. Fant noen kroker nå på ebay men i størrelse 12. Det blir kanskje noe grovt ?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.