Gå til innhold
Fiskersiden

Oppladning av lys kroker med UV lys ?


Bonavar
 Share

Recommended Posts

46 minutes ago, GriseFlax said:

Til den prisen går det jo ann å teste. Jeg bestiller iallefall en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sollys,evt holde det litt foran en hodelykt. Eller ikke gjøre noe i det hele tatt. 

Selvlysende greier vil bli sett og oppfattet av fisken, selv lenge etter den har sluttet og lyse. Og det slutter de med relativt raskt uansett hva man lader dem med. 30 sekunder er ofte nok. 

Kulde begrenser også lystiden betraktlig, jo varmere, jo lengre lyser det. Test gjerne selv på badet kontra en fryseboks og se selv. 

Beste slangen som noensinne var produsert var Lopez sin og var min favoritt i mange år. Den lyste også lengst av alt jeg har prøvd. 

Poenget er: Spar pengene til noe du trenger. 

Endret av stranger79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, stranger79 skrev:

Poenget er: Spar pengene til noe du trenger. 

Prøvd med spesifikk UV lys lommelykt til lading også?
Synes nå det er verd et forsøk jeg når det ikke koster mer enn en 10er på Ebay, er mye annet man kan spare de pengene på selv om vi sikkert ender på samme konklusjon til slutt. Du vet, tro kan flytte fjell :lol:

Endret av GriseFlax
unødig mye sitering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Bonavar said:

Hva sitter dere på a ?

Har laget en egen tråd men ingen som svarer... Sitter å ser på is fiske kasser nå. 

http://www.ebay.com/itm/381515755032?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Har du sett på isolerte telt, slike de bruker i USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man ha noe selvlysende på kroken er det bare å klippe ut en liten bit av selvlysende slange og tre den på en av krokene. Enkelt og greit.

Det skal være rimelig mørkt for at lommelykter skal overgå dagslys. Så man trenger ikke å booste med lommelykt og lignende for at kroken skal synes under vannet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UV-lykter til ti kroner på ebay duger bra de.

Men selvlysende kroker gjør ikke det. Fins nok av dims å putte på som lyser. Husk at det er temmelig mørkt der nede, så det er ikke mye lys som skal til.

Lopez sitt stash var i en klasse for seg selv ja, men det er dukket opp kurante alternativer.

 

Selv bruker jeg stort sett knekklys (fra ebay), siden jeg er så godt som tom for lopez

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ølgylt skrev:

UV-lykter til ti kroner på ebay duger bra de.

Men selvlysende kroker gjør ikke det. Fins nok av dims å putte på som lyser. Husk at det er temmelig mørkt der nede, så det er ikke mye lys som skal til.

Lopez sitt stash var i en klasse for seg selv ja, men det er dukket opp kurante alternativer.

 

Selv bruker jeg stort sett knekklys (fra ebay), siden jeg er så godt som tom for lopez

Takk for gode referanser . Nå jobber jeg intens med å ferdiggjøre verktøy til isfiske sesongen , for så å starte med produkter til havfiskesesongen , før jeg starter med produkter til kystfiske og innenlands fiske sesongen. Alt " Made in Norway " por supuesto ...

Til havfiske kommer vi blant annet med tappert slange ;) og med betydelig bedre egenskaper en før . Til deg Helge : Har du spisst opp alle kryssperler ? 

 

Her er det en serie til isfiske : http://lopez.mamutweb.com/Shop/Product/Oktotube-Ice-assorterte-farger-/100104

Her er det en test uført av en av lesere og medlemmer 

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?/topic/55611-sjølysende-agn-test-lopez-attaktorer/

Oktotube%20p%C3%A5%20treble-%20websiteformat.jpg

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, BAN skrev:

Strimler opp Lopez-slangen og bruker den som kropp i fluer til isfiske blandt mye annet gøy den kan brukes til. Laddes opp av alt som er lysere en en sort hull....

 

 

Med Oktotube er det blitt enklere enn å strimle opp slangene. Roper en liten hemmelighet : Neste generasjonen  " Luminotube" blir fremstilt  som en panfløyte . Flere størrelser og dimensjoner i samme reima , og som man enkelt deler i fra hverandre og etter behov  :)  

Ellers er jeg glad i å lage "spinner blader " som jeg beskriver  i tråden her . Noen laksefiske kompiser har fått dilla på metoden 

 

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, GriseFlax skrev:

Prøvd med spesifikk UV lys lommelykt til lading også?
Synes nå det er verd et forsøk jeg når det ikke koster mer enn en 10er på Ebay, er mye annet man kan spare de pengene på selv om vi sikkert ender på samme konklusjon til slutt. Du vet, tro kan flytte fjell :lol:

jada, klart det er prøvd. Effekten koker ned til det samme om du bruker en fyrstikk eller arbeidslys på 1000w. Men synes du den magiske sveipen med en spesiallykt gjør underverker og mirakler. Så må man kjøre på om man har troen på det :-)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.