Gå til innhold
Fiskersiden

Hansker til fiske


Sabb
 Share

Recommended Posts

Hei, har egentlig hobbyfisket fra kai i mange år, men har aldri vært den som har tatt fisken av kroken. Har nå blitt med i et spleiselag på en båt, og har derfor en del turer ut i fjordene. Har likevel et problem, og det er å få de jævlene av krokene. Føler at jeg er en magnet for alle skarpe tagger på fiskene, og setter nesten krokene i fingrene oftere enn jeg setter dem i fisker. Bruker dere noen hansker til dette, eller biter dere bare tenna sammen og driter i det? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan vil ikke si at jeg kutter meg i det. Er heller det at jeg klarer å stikke meg i alt mulig. Hvem skulle tro at til og med makrellen hadde skarpe tagger under? Ødelegger litt for meg når jeg alltid stikker meg på noe, men er likevel verdt det uten tvil! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg handa over hodet på fisken og før den stramt bakover da får du lagt alle piggene inntil fisken før du tar grep.

Avkroking bruker jeg alltid tang til.

Har aldri stukket meg på noe annet enn abbor når jeg var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felleskjøpet har noen supre gummierte hansker som heter TEGERA. Foretrekker de gule/sorte, glattere og mer fleksible. De røde/sorte er litt ruere og tykkere. Smaksak. Også fine på isfiske over ca. 7-8 minus.

Edit: Mange modeller under navnet, ser jeg. Tror disse ligner mest mine i form:

http://www.clasohlson.com/no/Tegera-arbeidshanske/40-8444

Eventuelt: http://www.clasohlson.com/no/Nitrilfoam-arbeidshanske/Pr408265000

Endret av geirm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.