Gå til innhold
Fiskersiden

Femundsmarka Nasjonalpark


Sindreandersen95
 Share

Recommended Posts

Hey!

Driver å planlegger tur til neste år, til Femundsmarka Nasjonalpark. 

Noen som har noen flotte tips med tanke på hvor en skal kjøre? hvor burde jeg begynne ruta?
fine fiskevann taes også i mot med stor takk, men tenkte å prøve meg på litt forskjellig. drar opp med telt i 1 uke, muligens 2, avhenger litt hvor mye ferie jeg får tatt.
Men etter hva jeg kan se, så stopper veiene ganske langt unna, går det noe form for guidet buss/bil opp? båt kanskje? eller er jeg helt stokk dum/blind?

Er det sånn at det er fysisk umulig å komme seg fra sted til sted, uten kano? eller kan jeg gå? kan godt kjøre en kombi, men er helt ny på femunden, så jeg veit liksom minimalt

Så sant jeg har et start sted. så finner jeg nok på resten. og mixer og trikser litt på ruta jeg velger å gå.

Sindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Femundstraktene flere ganger men ikke inne i villmarka. Du kan ta http://www.femund.no/rutetider.html fra Elgå. Den mest vanlige ruta er vel opp Røavassdraget, men du kan også gå av ved Haugen (gård). Du finner mye info hvis du skriver "femundsmarka" i søkfunkjsjonen på Alt innhold.

Anbefaler å google Bjarnes Turblogg, der kan du finne mye nyttig info og jeg tror han svarer deg hvis du har noe å spørre om. Fiskekart: http://femundengerdal.no/Portals/61/Aktiviteter/Kart Fiske Femund Engerdal.pdf

Håper noen som er mere kjent kan gi svar også. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Femundtunet, en camping med muligens utleie av båt. Dem har drevet i mange år og har garantert noen gode tips rundt det du lurer på. PS. Ligger en pub der som anbefales å besøkes i løpet av turen om den blir i "høysesongen". Der blir det bra stemning når det skjer noe, for den som liker sånt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg så et program på tv en gang fra rogenområdet, med bl a han daugård fra stjørdal. De kjørte inn på svensk side. Jeg vet ikke om de padla eller gikk, mulig de fikk skyss inn, men det er endel kortere å gå inn til rogen og vanna rundt herfra enn fra røvollen på norsk side, og mange vann på svensk side også. Det var dog mest harr de fisket, men den var stor.

Kanskje noe å tenke på og sjekke ut ila vinteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.