Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskestang fra Europris, dumt?


MichaelS
 Share

Recommended Posts

Stangen er kommet, men ikke testet. Så blir å teste ved første anledning.

Det jeg syns var rart, er at tuppen er gjennomsiktig ich. Nesten slik at jeg er redd for å knekke den. Og en annen ting, det er en liten hukk. Nesten helt nede med der håndtaket begynner. Hva er den til? skal senen gjennom der? Har aldri vært borti det før, så jeg er helt grønn på dette området her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, MichaelS skrev:

Stangen er kommet, men ikke testet. Så blir å teste ved første anledning.

Det jeg syns var rart, er at tuppen er gjennomsiktig ich. Nesten slik at jeg er redd for å knekke den. Og en annen ting, det er en liten hukk. Nesten helt nede med der håndtaket begynner. Hva er den til? skal senen gjennom der? Har aldri vært borti det før, så jeg er helt grønn på dette området her.

Det høres ut som du har kjøpt en UglyStick stang fra Shakespeare? De har blanke tupper som kjennemerke,forøvrig bra stenger som skal tåle mye før de brekker. Den lille "hukken" er til å feste sluk/krok når du skal flytte deg, greit å unngå sprekker i stangringene :) Beklager hvis jeg er helt på bærtur ang. stangtype men Ugly Stick stengene har brukt dette som kjennemerke i årtier. Ideen er vel å se tuppen tydeligere som en slags nappindikator? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.10.2016 at 16.19, lyr i solnedgang skrev:

Det høres ut som du har kjøpt en UglyStick stang fra Shakespeare? De har blanke tupper som kjennemerke,forøvrig bra stenger som skal tåle mye før de brekker. Den lille "hukken" er til å feste sluk/krok når du skal flytte deg, greit å unngå sprekker i stangringene :) Beklager hvis jeg er helt på bærtur ang. stangtype men Ugly Stick stengene har brukt dette som kjennemerke i årtier. Ideen er vel å se tuppen tydeligere som en slags nappindikator? 

Jeg vet ikke, jeg vet bare at det stod Ron Thomson (hvis jeg husker rett). Så når jeg pakket den opp, så såg jeg at den var blank på de 2 siste ringene. Ahh, det var faktisk litt genialt. Godt at jeg spurte, jeg trodde at senen skulle gjennom den hukken jeg.

Den 21.10.2016 at 21.44, Potemkin skrev:

Kinetic har også den tuppen. 

På Ugly Stick skal du klare å få stangtuppen til å røre klingen. 

Så hvis du vil vite hvem du har er det bare å sjekke:lol:

 

:D Jeg tror neppe, at jeg komme til å teste det ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, BAN skrev:

Har en Ron Thompson som har gjennomsiktig tupp så helt unikt er det nok ikke.

Fornøyd med stangen? Som jeg har skrevet tidligere i tråden, jeg har ikke funnet så mye tilbakemeldinger ang denne stangen. Eller om Ron Thompson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, MichaelS skrev:

Fornøyd med stangen? Som jeg har skrevet tidligere i tråden, jeg har ikke funnet så mye tilbakemeldinger ang denne stangen. Eller om Ron Thompson.

 

Har to stenger fra Ron Thompson. Begge er gode stenger men litt tammere aksjon en på dyrere merker. Ville ikke nøle med å kjøpe flere om økonomien ikke tilater dyrere stenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, BAN skrev:

 

Har to stenger fra Ron Thompson. Begge er gode stenger men litt tammere aksjon en på dyrere merker. Ville ikke nøle med å kjøpe flere om økonomien ikke tilater dyrere stenger.

Godt å høre, og veldig betryggenes. Har vært veldig nyskjerrige på denne stangen, har ikke fått testet den enda. Da andre ting har kommet i første rekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Har bare gode erfaringer med Ron Thompson sine stenger jeg også. 

Knakk riktignok en kytmeitestang fra dem en gang, men det var jeg som absolutt skulle ha en hel sei på som agn for å ta kveite, og i iveren glemte jeg å være litt forsiktig i kastet og bare lobbe den ut....drefsa på med full kraft og da knakk toppdelen...men med den vekta tror jeg ikke noen stang hadde tålt det....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.