Gå til innhold
Fiskersiden

alternativ til split- ringer ved krok skifte


is_620
 Share

Recommended Posts

satt litt i båten idag og rydda og ordnet, var for surt og kaldt til å legge utpå

bytta blandt annet kroker på noen av wobblerne mine , har både riktige tenger og sterke negler,

men jeg synes likevel det er litt trøblete å skifte.

driver litt og ser på fiske filmer på youtube om kveldene og har der sett noen alternativ som har fasong

som en binders - disse så fikse ut - er det noen som har peiling og erfaring , og selges de hvor i norge ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en s.k. Cross Lock Snaps som jeg setter på splitt ringen. Med den montert på splitt ringen er det mye enklere å bytte krok og speciellt hvis du kombinerer splittringen med en kort svivelkjedje. her ser du en Cross Lock Snaps:

Cross Lock Snaps.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv Breakaway Fastlink clips til kystmeite, utifra bildet ditt så syntes jeg at disse så ganske like ut. Men om de er bedre/dårligere enn de du har funnet får du vurdere utifra bilder.

Vet ikke om det er noe nettbutikk i Norge som selger disse, mener jeg kjøpte Breakaway Fastlink clips på Campelen på Bryggen i Bergen.

Aner ikke om Campelen sender til deg hvis du ringer ned der, det har jeg ikke erfaring med selv, det kan kanskje noen andre svare på.

Hvis ikke så finnes det masse av de til salgs på ebay iallefall, både Breakaway Fastlink clips og Tactical Fishing Clips , bare å finne seg en selger som har priser man kan leve med og lavest mulig frakt sånn at man holder seg under 350kr grensen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Den 16.10.2016 at 20.22, is_620 skrev:

jeg tenkte mer denne typen

googlet litt og fant litt info under dette nettstedet ( ev er det produsent )

The Tactical Fishing Clips are offered by Tactical Anglers

Kommer til å lete etter nettbutikk og bestille disse + kroker

picttacticalclips010.jpg

Hei,,, personlig liker jeg ikke snapper, låser eller andre ting som er laget for å feste kroker eller fiskeredskap som ikke har en form for låsesystem,,, sikkert helt ubegrunnet skeptisks,,, Bruker Owner Cane svirvel med hempe, de fungere helt utmerket og i tillegg gir wobblere, spesielt de små en fri gange..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎17‎.‎10‎.‎2016 at 9.18, Martin Lopez skrev:

Hvorfor ikke eliminere selve problemet , dvs , jobben med å åpne splitringer , og ved å bruke kroker som ikke trenger splittringer ? Ta en titt på denne tråden

IMG_4185.JPG

Dette er vel det eneste innlegget som kan hjelpe trådstarter:).

Men hvis man ønsker å halvere jobben med å bytte splittring, så klipper man den gamle splittringen med en avbiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Potemkin skrev:

Dette er vel det eneste innlegget som kan hjelpe trådstarter:).

Men hvis man ønsker å halvere jobben med å bytte splittring, så klipper man den gamle splittringen med en avbiter.

Det har jeg gjort flere ganger.

6 minutter siden, Aurejeger skrev:

Jeg beklager lite hjelpsomt innlegg, men om det blir for mye bry å åpne en splitring er det muligens ikke splitringen som er problemet.....

Jeg må :D og si meg enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tips som du ikke får kjøpt i Norge:


http://www.ebay.com/itm/111427934671?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Av mine 9 splittring tenger, er dette desidert den beste. Den er bitteliten også, skarp klipper og er i tillegg rimelig solid. Bruker den til alt fra gjedde til havfiske som verktøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Rage skrev:

Dagens tips som du ikke får kjøpt i Norge:


http://www.ebay.com/itm/111427934671?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Av mine 9 splittring tenger, er dette desidert den beste. Den er bitteliten også, skarp klipper og er i tillegg rimelig solid. Bruker den til alt fra gjedde til havfiske som verktøy.

Trengte faktisk en sånn en selv jeg. Men kjøpte denne siden det var gratis sending. 

http://www.ebay.com/itm/Fishing-Pliers-Saltwater-Aluminum-Tool-Hook-Remover-Braid-Cutter-Large-8-/371560598783?hash=item5682bcccff:g:QgUAAOSwImRYNl5z

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere er inne på her er nok en god splittringtang løsningen. Snap-hempe hadde jeg aldri tatt sjansen på,  bare et tidsspørsmål før det går galt. Er nok en grunn til at det sitter splittringer på alt av sluk og woblere. Kjøp en god tang, og synes du fortsatt det er vanskelig så må du bare øve tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.