Bonavar Skrevet October 16, 2016 Rapporter Share Skrevet October 16, 2016 Hei, Startet i ny jobb nå som VVS selger. Da blir det mye jobbing hjemmene fra. Sjefen ba meg kjøpe en printer som jeg skulle få dekket. Men sa ingenting om skrivebord og stol. Har jeg krav på det eller må jeg betale for det selv ?? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Den Rare Skrevet October 16, 2016 Rapporter Share Skrevet October 16, 2016 Jeg vet du har krav på alt du trenger av rekvisita og elektronisk utstyr. Du har også krav på å få dekket telefon og internett. Dette fordi du ikke kan gjøre jobben din uten. Møblemang derimot er jeg usikker på. Sjekk om det er en særavtale inngått mellom fagforeningsklubb og bedrift, eller om dette omhandles i overenskomsten bedriften eventuelt er underlagt. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ølgylt Skrevet October 16, 2016 Rapporter Share Skrevet October 16, 2016 det spørs helt på definisjonen av hjemmekontoret ditt. enten er det kontor og da kommer også møblementet med, og en rekke sære skatteting ellers er det en arbeidsstasjon, hvor du bare har krav på pc, telefon og eventuelt ekstra du blir instruert å anskaffe. men er ikke sjefen din egentlig rette person å spørre. uansett sliter jeg med å se at du får dekket fluebindings og tackelknytingtingene som hører hjemme på kontoret Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars p Skrevet October 17, 2016 Rapporter Share Skrevet October 17, 2016 Her blir vel også litt spørsmålet om jobben tvinger deg til å jobbe hjemmefra eller om det er noe du velger selv ? Hvis de har kontorplass til deg har du vel ikke krav på noen ting Hvis det var meg og jeg var i prøvetid hadde jeg investert ett ett bord og en stol sjøl. Og så kommet til enighet om tlf, nett, printer og pc dekket av arbeidgiver 1 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Lopez Skrevet October 17, 2016 Rapporter Share Skrevet October 17, 2016 (endret) Det er en sak mellom deg og arbeidsgiveren ,samt formalitetene som du har godtatt som arbeidsinstruks , og før du ble ansatt . Krav fører til plikter. Arbeidsgiveren er pliktet til å anskaffe det du mangler for å utføre jobben , ikke det du allerede har eller ønsker å ha. Arbeidsgiveren kan også pålegge deg " ute kontor" Ditt valg . Forresten : Per dags dato er det ingen ting som heter gratis . Dekket av arbeidsgiveren ? Kan hende , men du må allikevel beskatte av fordelene. Bedre å la bjørnen sove enn å vekker'n , sier jeg ( som arbeidsgiver ) Endret October 17, 2016 av Martin Lopez 1 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonavar Skrevet October 17, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet October 17, 2016 Jeg må jobbe hjemme fra det er ikke noe valg. Vi har kontorer i Norge men det er langt unna meg å ser mer ut som et lager. Jeg får pc,printer,tlf å dekket internet. Kjøpt meg no jalla greier i sta på ikea. Fikk en stol å skrivebord for 1200kr ,) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.