Gå til innhold
Fiskersiden

Har jeg krav på gratis hjemme kontor ?


Bonavar
 Share

Recommended Posts

Jeg vet du har krav på alt du trenger av rekvisita og elektronisk utstyr. Du har også krav på å få dekket telefon og internett. Dette fordi du ikke kan gjøre jobben din uten. 

Møblemang derimot er jeg usikker på. Sjekk om det er en særavtale inngått mellom fagforeningsklubb og bedrift, eller om dette omhandles i overenskomsten bedriften eventuelt er underlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det spørs helt på definisjonen av hjemmekontoret ditt. enten er det kontor og da kommer også møblementet med, og en rekke sære skatteting

ellers er det en arbeidsstasjon, hvor du bare har krav på pc, telefon og eventuelt ekstra du blir instruert å anskaffe.

 

men er ikke sjefen din egentlig rette person å spørre.

uansett sliter jeg med å se at du får dekket fluebindings og tackelknytingtingene som hører hjemme på kontoret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir vel også litt spørsmålet om jobben tvinger deg til å jobbe hjemmefra eller om det er noe du velger selv ?

Hvis de har kontorplass til deg har du vel ikke krav på noen ting

Hvis det var meg og jeg var i prøvetid hadde jeg investert ett ett bord og en stol sjøl. Og så kommet til enighet om tlf, nett, printer og pc dekket av arbeidgiver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sak mellom deg og arbeidsgiveren ,samt formalitetene  som du har godtatt som arbeidsinstruks , og før du ble ansatt  . Krav fører til plikter. Arbeidsgiveren er pliktet til å anskaffe det du mangler for å utføre jobben  , ikke det du allerede har eller ønsker å ha. Arbeidsgiveren kan også pålegge deg " ute kontor" Ditt valg . Forresten : Per dags dato er det ingen ting som heter gratis . Dekket av arbeidsgiveren ? Kan hende , men du må allikevel beskatte av fordelene. Bedre å la bjørnen sove enn å vekker'n , sier jeg ( som arbeidsgiver ) 

 

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.