Gå til innhold
Fiskersiden

Ekkolodd giver plassering på en utfordrende skrog!


Wiggy
 Share

Recommended Posts

Hallo godtfolk!

Jeg har nettopp kjøpt meg en Raymarine Dragonfly 7 til min Terhi 7020c båt. Akteren er meget utfordrende og ikke rett en plass. Så under er det 'riller' som jeg må ta hensyn til. Her trenger jeg både hjelp og gode forslag til montering. Helst med bilder/tegning. 

Man kan se hvor jeg har prøvd å montering den nå med helt greier resultater men ikke optimalt....muligens?

På forhånd takk :D

IMG_4601.JPG

IMG_4602.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Erik.

Slik giveren står nå, er den for høyt ja. Jeg har lest det du beskriver men sliter å få den montert slik pga skrog formen. Så det jeg ønsker er forslag til hvordan jeg kan montert den iht bruksanvisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ned på steget under der den står nå. Jeg ser at plassen der kan bli en utfordring. Kan du snu braketten (den delen som festes i båten) opp ned? I så tilfelle kan du kanskje få plass. Bare pass på at nederst kant på braketten ikke stikker under skroget for da vil vannstrømmen under den igjen skape turbulens.

Mer omstendelig, er å bygge ut under kanten, så du får en loddrett flate akkurat der du skal montere giveren. Men Theri er kanskje fortsatt i plast som ikke kan støpes på?

Personlig hadde jeg fyrt av en mail til Theri også, og spurt hva i heiteste he... de tenkte på her. :D 

Sikkert ikke noen trøst, men selv Linder (som markedsfører seg hardt som fiskebåter) har prestert å lage en list rundt akterspeilet som bare er nødt til å skape liknende problemer.

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.