Gå til innhold
Fiskersiden

Gjeddefiske i Canada


Helge C Norvang
 Share

Recommended Posts

Hei!

Kona foreslo fisketur til Canada når jeg blir 50 (noen år til ennå men) - en ide som virkelig pirrer!

Blir i tilfelle sammen med en kompis og tenkte kanskje ei uke. Har søkt litt på nett og funnet endel, men tenkte å høre her om noen har erfaring med dette. Det er gjeddefiske som gjelder og kriteriene er:
* Hytte ved vannet
* Båt inkludert
* Kanskje en dag med guide
* Fiskeutstyr bør være inkludert

Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke noen konkrete tips, men ser mye på youtube og folk som bor og fisker på plasser hvor alle disse tingene du etterspør finnes. Kanskje du kan søke litt på feks "muskyfishing in canada" og kan få noen tips derfra. Er mye guider og mange plasser og bo rundt bra sjøer - etter hva jeg har skjønt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, puderhunden skrev:

stemmer i med rage her, sjekk youtube.

kan få en link til å starte med:

https://www.youtube.com/user/uncutangling

det finnes mange "logder" for jakt og fiske i canada og ser du noen av videoene til uncut angling vil få tips om en hel del. pluss bra underholdning.

Merkelig det der, at det er flere som følger Uncut Angling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vises til Uncut Angling over her.. Det er første plassen en bør leite på youtube etter inspirasjon til fiske i Canada, spør du meg :) 
Han hadde en veldig bra video for litt sida om nettopp gjedde!

Sjekk også ut In Depth Outdoors. De holder til i USA, men ferdes i grenseland i jakt på stor fisk. Forrige video var musky-fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!


Takker for svar!

Joa, jeg har brukt timesvis på YouTube (deriblandt Uncut Angling) jeg også, og på google for å finne ting. Men, jeg ønsket egentlig å finne ut om det var noen som hadde gjort dette før og kunne anbefale noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Helge C Norvang skrev:

Hei!


Takker for svar!

Joa, jeg har brukt timesvis på YouTube (deriblandt Uncut Angling) jeg også, og på google for å finne ting. Men, jeg ønsket egentlig å finne ut om det var noen som hadde gjort dette før og kunne anbefale noe.

Du finner nok ikke så mange her på forumet som har vært i Canada for å fiske gjedde. Drar man til Canada er det  for å fiske etter andre ting. De  som drar utenlands for å fiske gjedde drar vel helst til Rugen i Tyskland.

PS. Ja, også Sverige da, men det var vel ikke en svensketur du tenkte på.

Endret av don don
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, don don said:

Du finner nok ikke så mange her på forumet som har vært i Canada for å fiske gjedde. Drar man til Canada er det  for å fiske etter andre ting. De  som drar utenlands for å fiske gjedde drar vel helst til Rugen i Tyskland.

PS. Ja, også Sverige da, men det var vel ikke en svensketur du tenkte på.

Har vært innom tanken på Rugen eller Sverige også, men det er liksom ikke fullt så eksotisk som Canada :). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.