Gå til innhold
Fiskersiden

Luke 11- Om mus og menn


lias
 Share

Recommended Posts

Om mus og menn

Jeg må innrømme at mamma ble litt lang i maska når hun med et uhell kom til å lese facebookchatten jeg hadde opprettet med min nyeste fiskekompis, Geir på 57 år.

 

 chatsamtale_zpscmufdlkh.jpg

‘’Hva ***** er bonten’’ virket det som hun formet med leppene når hun gikk derifra. Når første søkeresultat på ipaden ble koblet til en nettside med navn Hooked virket hun rett sjokkert, spesielt siden arkivet avslørte en artikkel med tittelen ‘’kastet klærne for å få se mus’’. Kan også legge til at hun rynket godt på nesen når hun kom over setningen ‘’Va så heldig å få en utstyrsjekk på campelen, masse bra tips å hente der! Ifølge Kristian va alt som det skulle, e mangla bare glidemiddel fra attraqua.’’

kasttet%20klrne_zps72ptwyrv.png

Stakkars mamma var helt i ørska. Stresset og oppkavet vandret hun omkring på kjøkkenet og lurte på hva meningen med livet var og hvorfor hennes 17årige sønn plutselig hadde så fryktelig lyst på mus… Hva hadde skjedd med den sosialt tilbakestående gutten hennes som brydde seg katten om annet enn fiske. Hvem var hans 50årige wingman, og hvem var Kristian på bonten? Ja, og hva ***** var bonten?

Ting ble ikke akkurat bedre når pappa senere i uka begynte å bable om blomsten og bien, og med skjelvende stemme ytret et sitat Cato Bekkevold har skrevet bok om…  ‘’bruk gummi’’ gutten min…. Desperat prøvde jeg å forklare til ham at makrell var best egnet, og at jigg og ligg rimer, men ikke nødvendigvis går så himla godt ilag.

Bruk%20gummi_zpseu8eidry.jpg

Han sendte meg til psykolog.

Nå viste det seg at psykologen var en eks-fluefisker som nettopp hadde begynt med kystmeite, eller skulle jeg heller sagt, fått ferten av kystmeite... Som så mange andre var han frelst av denne idrett fylt av råtten makrell, hvor loddene man kjøper ikke gir sjanse til gevinst i det hele tatt. Basically, they søkk. Karen var ikke vanskelig å be ut på musejakt i nattens mørke timer, og facebookchatten fikk med det ett nytt medlem og navnet musejegerne/wildcats, med nettopp mus som angitt emoji. Dette var jo gjort mest på spøk, men med hjemmeværende mamma tok det ikke mange dagene før hun fikk nyss i ordspillene. Hun syntes ikke det var gøy i det hele tatt. Spesielt ikke når hun skjønte at psykologen var med i jaktlaget. Hun sa noe om rettsak, men selv var jeg av den oppfattelse at dette ikke var rett sak å ta opp i rettsal, snarere feil sak å ta opp som rett sak i rettsal. Det var jo i grunn ingen sak i det hele tatt, vi ville jo bare fiske. Dette forsto ikke mamma, og plutselig var hun ingen kjære mor. Alt av fiskeutstyr ble brutalt revet vekk fra meg, og uten en hobby å bruke sene, kvelder og netter på, gikk jeg i stedet på byen og sjekket damer.

Moral: du kan ta gutten vekk fra havmusa, men ikke holde musa vekke fra gutten.

Go jul a :rofl:

Endret av lias
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.