Gå til innhold
Fiskersiden

Stovivannet og dælivannet?


gjørsmeiteren
 Share

Recommended Posts

Da har jeg flyttet til bærum og bosatt meg 15min unna disse vanna nevnt ovenfor, 

vært på stovivannet og kastet sluk, men ble ikke noe, og rakk ikke å besøke dælivannet før vinteren kom.

Begge vanna virker veldig spennende isåfall,  noen som vet hva som svømmer der ute blant vanliljene og sivet ??

håper på svar. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, erik skrev:

Jeg er ikke veldig kjent der, selv om jeg burde vært det siden jeg bor på Høvik. Det ligger litt info her:

 

Takktakk. Er det sikkert karpe i steinstjernet og dælivannet eller bare rykter? Tror duu.

Nå jeg fisket på stovivannet kom det en dame som pratet om store gjeddefangster der for endel år siden. til venstre for brygga, går man langs vannet er det mange fine fiskeplasser , fant mark og maisbokser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fisket i begge vannene, men det begynner å bli noen år siden.

I Dæli er det i alle fall abbor, gjedde, mort og suter. Som for de fleste vann med gjedde, går det rykter om gjedder opp i mot 10 kg, men den største jeg har sett var 4-5 kg. De fleste ligger på +/- 1 kg. Jeg har sett mange tusen abbor tatt i Dælivann (blant annet i forb. med isfiskekonkurranser), men kan bare huske en over 200 gram. Fint vann for lavterskel isfiske. Gi lyd om du vil ha tips om plasser.

I Stovi blir abboren større, men det er et stykke mellom dem. Største jeg har sett var på 1250 gr. Masse smågjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, gjørsmeiteren skrev:

Takktakk. Er det sikkert karpe i steinstjernet og dælivannet eller bare rykter? Tror duu.

 

Jeg var med på prøvefiske med garn i Dælivann for en del år siden. Vi fikk suter, men ikke karpe. Å bevise at noe ikke finnes, er vel generelt vanskelig ...

 

TT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, TT skrev:

Jeg har fisket i begge vannene, men det begynner å bli noen år siden.

I Dæli er det i alle fall abbor, gjedde, mort og suter. Som for de fleste vann med gjedde, går det rykter om gjedder opp i mot 10 kg, men den største jeg har sett var 4-5 kg. De fleste ligger på +/- 1 kg. Jeg har sett mange tusen abbor tatt i Dælivann (blant annet i forb. med isfiskekonkurranser), men kan bare huske en over 200 gram. Fint vann for lavterskel isfiske. Gi lyd om du vil ha tips om plasser.

I Stovi blir abboren større, men det er et stykke mellom dem. Største jeg har sett var på 1250 gr. Masse smågjedde.

Akkurat ja, stor suter da ??  når dere prøvefisket i Dæli, hva brukte dere da ? med tanke på garn hvor sansyligheten er stor at dere dro opp alle arter der, hvis du skjønner

Og ja, plasser hadde vært kjempefint takk :D  har sett mye på gule sider og diverse blogger men hele runden rundt vannet ser ut til å være gjenngrodd av siv og liljer. 

Kunne tenkt meg å meitefiske der til sommeren.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gjørsmeiteren skrev:

Akkurat ja, stor suter da ??  når dere prøvefisket i Dæli, hva brukte dere da ? med tanke på garn hvor sansyligheten er stor at dere dro opp alle arter der, hvis du skjønner

Og ja, plasser hadde vært kjempefint takk :D  har sett mye på gule sider og diverse blogger men hele runden rundt vannet ser ut til å være gjenngrodd av siv og liljer. 

Kunne tenkt meg å meitefiske der til sommeren.

 

 

Vi fisket med garn, men det var ikke et systematisk prøvefiske - tror vi bare brukte et par garn. Formålet var å holde kurs i fiskestell med aldersbestemming mv. Det er rundt 20 år siden. Eventuelle karper kan helt klart ha sneket seg unna eller blitt satt ut senere. De to suterne var vel snaue kiloen. 

Vannet er mye lettere tilgjengelig om vinteren enn sommeren, men jeg kan lage et kart med noen steder du kan forsøke. Men slike viktige oppgaver får vente til jeg er tilbake på kontoret etter jul. 

Om du vil meite karpefisk kan du også prøve Burudvann litt inn i Lommedalen. Skulle ikke være lange kjøreturen det heller. Der er det masse småbrasme som lar seg fore inn. Ørret og abbor er det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TT skrev:

Vi fisket med garn, men det var ikke et systematisk prøvefiske - tror vi bare brukte et par garn. Formålet var å holde kurs i fiskestell med aldersbestemming mv. Det er rundt 20 år siden. Eventuelle karper kan helt klart ha sneket seg unna eller blitt satt ut senere. De to suterne var vel snaue kiloen. 

Vannet er mye lettere tilgjengelig om vinteren enn sommeren, men jeg kan lage et kart med noen steder du kan forsøke. Men slike viktige oppgaver får vente til jeg er tilbake på kontoret etter jul. 

Om du vil meite karpefisk kan du også prøve Burudvann litt inn i Lommedalen. Skulle ikke være lange kjøreturen det heller. Der er det masse småbrasme som lar seg fore inn. Ørret og abbor er det også. 

 Tusen Takk for nyttig info. 

Siden jeg er fra gjøvik så er jeg litt lei abbor,ørret og anna småfisk for å si det sånn, fisket dette i ca 10år i mjøsa og området

Jeg er egentlig mest interesert i karpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.