Gå til innhold
Fiskersiden

22 Desember (Årsrapport)


Ulketryne
 Share

Recommended Posts

Jaja da var det min luke! Kommer litt sent ut da jeg hadde helt glemt det ut :P Jaja blir ikke noe veldig lang men noen bilder og fisker blir det uansett! Har vært et veldig bra år fiskemessig! Har rundet 100 arter og mye perser. men høst og vinter har det vært labert og mye stang ut dessverre...

Vår: På våren ble det en del fisk som vanlig! Da starter det og bli mye liv og røre på grunt vann!

Noen av de bedre fiskene\Nye arter som kom opp var:

En pen kolmule på 630 gram i et nydelig vær!

Samme dag kom også det opp en Vassild som også ble ny art! Fått nye perser en del ganger på denne! Fant bare en ilustrasjon av en Vassild dessverre, i mine yngre dager!

Kolmule - 630 gram Yrkesfjorden.JPG

Gjedde pers 1000 gram.JPG

Vi fisket også hardt på Fløyfisk denne våren og det kom opp mange over specimen med denne på topp på hele 197 gramfløyfisk.JPG

Har også fisket litt etter de flate i år! På våren har vi satset på Skrubbe og Sandflyndre, ikke blitt de helt største sandflyndrene enda på meg men 875 gram sand og 1420 grams skrubbe er ikke verst.Skrubbe 1420 gram karmsundet.JPG

Tatt som bifangst på dagtid faktisk sier ikke neitakk til den! Dårlig bilde men uansett en fisk en kan se godt tilbake på!

Sandflyndre.JPG

Flott dag i Karmsundet og mine fine fisker denne dagen! Vært veldig uheldig og enda ikke bikket 900 gram men den sitter til våren! Uansett et kjekt og behagelig fiske!

Røye - Skogseidvannet.JPG

Ny art: Røye tatt i Skogseidvannet. Veldig imponert av størrelsen og kroppsform! Kystringbuk - Karmøy.JPG

Ble også en ny art til på våren nemlig Kystringbuk! Må være Norges værste bilde! Kult å få den på vading utenfor stuedøra!

Tangsprell - Lysefjorden.JPG

Ble også tangsprell i Bergen som ny art! Denne perset jeg senere på i Lysefjorden.

Paddetorsk.JPG

Paddetorsk ble også ny art! Denne perset jeg 3 ganger på, persen er nå 616 utrolig kule fisker!

tangstikling.JPG

Tangstikling, Ny art nr 87? På hele 6,85 gram. Denne har jeg slitt mye med rett og slett en nemesis. Nå ligger den på pokalhylla og er tørket! Tatt i Skjoldastraumen i Tysvær.

Dette er en del av de fiskene jeg fikk på vinter\vår fikk også mange perser som ikke er så intisanne eller kule.

Jaja så kom sommeren og gylter og liv! Fisket i sommer har vært helt drøyt for og si det mildt komt opp mange perser og mange nye arter og mange nye opplevelser! Hvor skal jeg starte? Jo kan jo begynne med den sprøe turen med Daniel Andersen i Haugesund ;) 

Startet med litt gylte fiske og opp kom det flotte Bergnebb og gressgylter. Mørkt ble det og nattfiske ble det! Så litt kjeksefisk men disse var ikke i humør denne dagen! Men i all kaoset spotet vi en flott tangkulting, opp kom den og feit var den! Hele 2,22 gram om jeg husker rett. Specimen og klubbrekord!Tangkutlingpers - Haugesund.JPG

 

Deretter ble det ikke mye mer en en liten ål på Daniel, Etter noen timer på øyet hos Daniel stakk vi ned igjen, Ikke lenge etter vi hadde fisket kunne jeg notere meg en ny specimen! En grønngylt på 204 gram!Grønngyltpers - Haugesund.JPG

Var en veldig fin dag dette nå som sommeren hadde begynt! Etter en liten stund får jeg noe tungt på kroken som hadde ligget på bunn! Den kommer sakte opp. Plutselig ligger det en stor Lomre på brygga!!! Vi skjønner ingenting denne var svær,hele 1305 gram tatt på drit bunn midt i sentrum. Ikke nok med den så kom det også enda en opp på 1 kg. Alt i alt en super tur med mye fargerike og store eksemplarer.

Lomre - haugesund.JPG

Ellers ble det mye snacks på hjemmebane før høsten kom noen av disse er: Fjesing - Karmøy 500 gram.JPG

Fjesing 500 Gram og specimen! Veldig kjekt sommerfiske på Karmøy.

Tangkvabbe 79 gram vea.JPG

Tangkvabbe ble også en ny art jeg perset mye på! Men denne på 79 gram blir nok liggende en stund tatt på Karmøy!

 

Blålange pers - skudeneshavn.JPG

Blålange som ny art i sommer av god guiden Helge Melhus! Denne er også en art jeg virkelig har slitt med! Ikke det at vi ikke finner den men det at alltid noen andre i båten får den! En legendarisk opplevelse på Karmøy etter en lang natt på sjøen! Denne veide 4840 gram.

Bergylte pers.JPG

Det ble også litt fokus på Berggyltene på hjemmebane! Fikk ikke noen monster men ble noen pene for det om. Denne veide 1376 gram om jeg husker rett. Utrolig kult fiske som alle MÅ oppleve.

Havabbor pers - tysvær.JPG

1 Turen etter 15 minutter på en plass eg ikke har vært på lenge satt nok en ny art! Utrolig deilig og få denne uten guide på hjemmebane. Og noen av de første fiskene i løpet av havabborsommeren. Kun 500 gram men man klager ikke!

Storsilpers - Karmøy.JPG

Storsil tatt på Karmøy på 16 gram. Utrolig digg å krysse den av. Trenger vel ikke å si mer? :P 

Uer - Øygarden.JPG

Uer på 1300 gr + Tatt i øygarden i det verste bølgene eg har opplevd i 15 foteren til Knarvik. Kjekt når det klaffer uten guide i helt ukjent farvann. Ny art dette også.

Gjørs pers.JPG

Så kom den årlige turen til Østlandet og Langesund! Ble mye stang ut i Askim på grunn av vær og slikt og dårlig fiske rett og slett. Ble totalt 2 nye I ferskvann i Askim, Gjørs og Stam. På vei hjem fra Langesund ble det også en Regnlaue og toStam pers - skiptvedt.JPG

Som dere sikkert ser er det Daniel Andersen kvalitet... Tror kamera var tomt eller så ble det glemt. Jaja liten bais uansett men nok et kryss i lista! Så kom Langesund endte på en 17 plass i år med ny poengrekord. Flott opplevelse utennom å bli stjelt 4 stenger... Heldigvis fikk vi tatt tullingen og fikk tilbake stengene. Takker til alle som tipset og hjalp (Daniel og co).Rødknurr pers.JPG

Rødknurr! Ikke ny men utrolig kul art! Fra Langesund.

Regnlaue.JPG

Så kom tidlig høst og noe senere høst! Ble litt bra fisk da og!

Begynte fort med en spontantur til Østlandet for og ta Ansjosen! Møtte opp grytidlig hos Tyrone i klubben og deiset utover, Prøvde først og sikre pappa havabbor men etter noen timer gikk det i dass. Var litt dårlig vær denne dagen. Etter dette var det ansjoen. Den kom relativt raskt opp. Nok et nytt kryss og gleden var STOR! Ikke nok med det men i disse stimene lurte jeg opp en liten Brisling som også va ny art utrolig kult! Tusen takk for hjelpen Tyrone! Så var det hjem att! Tok en pitstop i Farsund og etter ca 30 min fiske kunne jeg notere med Sandkryper! Dårlige forhold og null guide etter denne så denne var litt stang inn kan man si! Timene gikk og plutselig var vi i Stavanger! Nå var det sjansen for og ta revansj på den stygge Ni piggeten! Nå var den lett og opp kom de og art nr 96 om jeg husker rett!?!?! En rå tur som ble helt spontan og kul!Ansjos oslofjorden.JPG

Ansjos

Brisling - oslofjorden - 5,28.JPG

Brisling

Grundling pers.JPG

Etter dette ble det en tur til Stavanger jeg sent vil glemme! Nemlig da art nr 99, 100 og 101 ble tatt! Og jeg ble 10 kg lettere kan man si!

Startet med en tur i Mekjarvik som endte i en stk paddetorsk, Deretter gikk turen til sentrum etter hårvar sammen med Sebastian Rinaldo Pedersen! Etter litt leting tok den ene hårvaren agnet! Opp kom den og jubelropet ble skreket ut! Dette var art nr 99 og en art jeg har prøvd en del på før i ymse vær! Så skulle den lille hornkvabben opp! Prøvde ca 3 timer i den samme kjetingen noen uker tidligere uten en eneste kvabbe! Vi kom ned og nesten før jeg fikk agnet så vi en! Og BAM! Der satt art nr 100! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

Norges yngste som noen gang har fått 100 arter på stang! Så utrolig deilig følelse! Resten av kvelden ble bare chill fiske i havna!

Dagen etter gikk vi for og fiske i en molo etter kvabbene! Ble en del kvabber men dagens store overraskelse var 5TTB som beit på! Fatet ingenting :o Midt på dagen kommer det opp en Tangbrosme WTF!? :P  Utennom dette har det blitt mye fisk! Men har ikke tid til og skrive om alt dessverre :( Nå i høst og vinter har det blitt MYE stang ut... Men uansett et rått år fiskemessig så håper vi på kule fisker neste år også! Uansett takk til alle i artsmiljøet som har guidet og hjelpet meg! Dere er til stor hjelp! Takker også spessielt til Sfk Galskap for mye kjekke turer og guiding dere er den beste klubben! Takker også Binn Ladden for å kjøre meg rundt og som en fiskekompis!

Håper dere liker luken, Kom litt sent...

GOD JUL! & NYTTÅR!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.