Gå til innhold
Fiskersiden

23 Desember


Yakdan
 Share

Recommended Posts

Da var det min tur å bidra til julekalender og denne posten skulle egentlig handle om skatefiske på Gran Canaria, da diverse virus entret kroppen dagene etter ankomst må jeg dessverre konkludere med at den turen gikk rett i dass. Jeg var faktisk så syk at jeg ikke orket å fiske, det sier sitt. Dermed måtte jeg initiere plan B.

 

Plan B blir i år da et lite skriv om fiske på ferie. Selvsagt når en skal ut på tur å fiske så er jo rene fisketurer å foretrekke, men da mange er i samme situasjon som meg med kone å barn så må det ofte kompromisser til, og i løpet av en ukes ferie klarer du kanskje å få sneket deg til en fiskedag eller to, det kommer jo selvsagt an på hvor mange poeng du har samlet opp og hvor snill kone du har, heldigvis så har jeg snill kone (å vipps der samlet jeg 2-3poeng…)

 

Sånn i forhold til typisk feriefiske så har jeg til nå fisket ca. 40 arter i utlandet, hvorav ca. 20 stammer fra en renspikket fisketur, og resten er små drypp ut fra «fiske på charterferie»  Det er de smådryppene fra "fiske på charterferie" som presenteres i dette innlegget.

 

For å nevne destinasjoner jeg har fisket i på ferie kan jeg nevne, Cancun Mexico, Florida Usa, Reunion, Mauritius (Bryllupsreisen faktisk…), Fuerte Ventura, Danmark, Singapore og Kroatia. Det har rett og slett blitt en tradisjon at når vi reiser på ferie så skal jeg få meg en fiskedag og to, så sånn sett er jeg veldig heldig! J

 

Nøkkelen til suksess er ofte å snakke med folk å komme i kontakt med seriøse og gode guider, jeg har vært med på ymse. Uansett hvor du skal så er det alltid noen som har vært der før deg! Det beste tipset jeg kan gi er bruk nettverket ditt, bruk facebook, instagram og google! Jeg må også si at jeg er så heldig at jeg har fått meg mange facebook venner fra hele verden etter deltakelse i Hobie Fishing Worlds og Hobie Fishing Euros som har gitt meg ett unikt nettverk i forhold til når jeg skal ut på tur. F.eks når jeg var i Singapore traff jeg to av de andre deltakerne som var med og de tok meg med å fisket med de lokale i selveste Singapore river! Fiskere flest er greie folk, spør om råd og tips, så får du som regel det J Skitt fiske!  

 

 

Legger ved en liten bildekavalkade av noen av artene jeg har fanget i utlandet når jeg har vært på vanlige ferier! Enjoy og husk å prøv å få deg en fisketur neste gang du skal til det store utland!  

 

 

 

 

Oreochromisniloticustilapia.jpg

Thumbprint3.jpg

skipjackorbonito.jpg

peacockbasssingapore.jpg

sandlizard.jpg

wahoo.jpg

DSCN6220.jpg

unidentified4.jpg

sardinellagibosa.jpg

unidentified3.jpg

greasygrouper.jpg

singaporepeacockbass.jpg

sardinellagibosaselfie.jpg

unidentified1a.jpg

singaporepeacock2.jpg

singaporepeacock3.jpg

unidentifiedcarang.jpg

kingmackerell.jpg

mahimahi.jpg

mahimahi2.jpg

barracuda.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stian N E skrev:

Mye fin "ferie-fisk" her!

Jeg og har fått innarbeidet i alle familieferier at det må settes av litt fisketid. Har alltid med en Shimano S.T.C-stang og litt div. småutstyr i kofferten.

Det er alltid bra med innarbeidede rutiner - god jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.