Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiske Eidangerfjorden


flueflue
 Share

Recommended Posts

Hei. Jeg har tenkt å prøve isfiske i år hvis sjansen byr seg. Jeg har prøvd isfiske en gang før i Eidangerfjorden, og vi endte opp med 2 småflekka rødhaier, men jeg lurer på om det er noe mulighet for stor torsk/sei/lyr eller andre bunnfisker i Eidangerfjorden fra isen? Isåfall hvilken agn man burde bruke for å få det. Vet at reker funker fint etter småflekka. Hvis noen kunne gitt meg noen tips ang. hvor eller hva man burde bruke for eventuell større bunnfisk så hadde det vært helt topp! 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fisket noen titalls turer i Eidangerfjorden, men har aldri fått noe kjempestor matfisk der. Har fått en del pelagisk sei på balanse. For noen år siden mista jeg en 10kg+ lange som datt av når den kom til hullet og siden den var sprengt forsvant den under isen. Klarte ikke finne den igjen, nei..

Om du vil ha torsk og lyr, så last ned en sjøkart app til telefonen din, og fisk på utsiden av strukturer, langs kantene, gjerne steintopper e.l. Ute på mudderet er det mest hvitting og hyse, med innslag av diverse andre torskefisker+diverse selvfølgelig.

Ikke så mye tips og gi her, det viktigste er nok å prøve seg frem. Isen er vel ikke akkurat gangbar akkurat nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.