Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til rimelig pulk ?


Bonavar
 Share

Recommended Posts

33 minutter siden, Audiosan skrev:

Mange takk den var jo kjempe fin :)

Jeg trykka meg noe fort frem i forhandlingene å har nå kjøpt en akepulk. Noe grell farge men valget er gjort :)

6759_akebrett_06.09.2011040610.jpg

Endret av Bonavar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grell farge er faktisk bare en fordel. Litt mindre sjangs for å rygge over den med bilen (been there, done that).

For de lengre gåturene over isen anbefales det å lage seg et lite selesystem så du slipper å håndleie den røde faren bortover isen. Min pulk blir blytung når alt stæsjet er ombord så jeg rappet selesystemet jeg ellers brukte på jentungen i slalombakken. (Siden hun nå kjører fra meg lell er systemet midlertidig pensjonert fra sin rette bruk til guttungen skal få ski på beina om 3-4 år.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, erik skrev:

Grell farge er faktisk bare en fordel. Litt mindre sjangs for å rygge over den med bilen (been there, done that).

For de lengre gåturene over isen anbefales det å lage seg et lite selesystem så du slipper å håndleie den røde faren bortover isen. Min pulk blir blytung når alt stæsjet er ombord så jeg rappet selesystemet jeg ellers brukte på jentungen i slalombakken. (Siden hun nå kjører fra meg lell er systemet midlertidig pensjonert fra sin rette bruk til guttungen skal få ski på beina om 3-4 år.)

Takk for tips. Noen lange stropper gjør sikkert susen ,)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Rage skrev:

Jula har i flere år solgt rimelige men gode pulker. Selv bruker jeg en monsterpulk fra Cabelas.

Takk for tips men nå har jeg bestilt meg en akepulk. Det hele kom på 450kr om jeg ikke husker feil. Om den røde løper ikke fungerer må jeg vurdere å oppgradere til neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er er vel valget tatt, men slenger likevel med Paris expidition pulk. Den er lang ca 150cm. Mange som bruker disse på langturer. Smal men fin å dra. Laget i en myk plasttype som gjør den veldig slitesterk og smidig. Den tok likevel kvelden etter noen km på delvis grus med to kids oppi :-). https://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=-4511&prodid=14118&isUrlRewritten=true&mobil=ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, shaggy skrev:

Nå er er vel valget tatt, men slenger likevel med Paris expidition pulk. Den er lang ca 150cm. Mange som bruker disse på langturer. Smal men fin å dra. Laget i en myk plasttype som gjør den veldig slitesterk og smidig. Den tok likevel kvelden etter noen km på delvis grus med to kids oppi :-). https://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=-4511&prodid=14118&isUrlRewritten=true&mobil=ja

Takk for svar. Var ute å rigga opp min akepulk nå for 5 min siden. Skal ut på isen i morgen. Min akepulk er ikke å anbefale så det er sagt. Den er altfor kort synes jeg. Men med stropper så får jeg nok med meg det mest nødvendige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.