Gå til innhold
Fiskersiden

Bergsvannet i Hof 2017


Fury
 Share

Recommended Posts

Tok turen til Bergsvannet i dag. Knallvær med sol og -1 grad.

Observerte mye tidligere aktivitet på isen, den lignet nesten en sveitserost med mange boret hull...noen hadde jaggu gått mer til verks og kappet ut et stort hull i isen hvor jeg mistenker isbading... :o

 

Prøvde meg kun med balanse pilk i dag på vestsiden av øya og ut mot kirken...grumsete vann så fluoriserende gult ble brukt. 

Lite aktivitet, men jeg satt og truget standhaftig 10-15 min i hvert hull...fikk luret opp 9 abbor til slutt, 8 pga maggot på treblekroken. 

Kjempebra is (30 cm) med et tykt rimlag, ingen snø.

 

Blir snart en tur igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fury skrev:

Jeg fikk kun smått tiltross for at jeg kun brukte balanse på 5 cm. 

 

Vannet huser grov abbor så mulighetene for større fisk er helt klart tilstede. Jeg har ikke prøvet meite hittil i år.

 

skitt fiske :)

Jeg får Abbor fra 400 og opp til 800g på 9-10cm lange balansepilker. Så det er bare å gå opp i størrelse om du vil ha stor Abbor. Eneste ulempen er at du får mindre/kvantum pr tur. 

Om kona maser om mat fisk sitter jeg med blink og myska. Men når jeg skal ut å kose meg så går det i stor balansepilk :) 

Ser ut som det skal være stabilt lufttrykk i morgen også,,...  

https://www.wunderground.com/no/oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Fury skrev:

Mye folk på isen i dag :) Mange med litauiske bilskilt...

 

Minstemann må nok vente til sommerfiske, dette ble rett og slett for kjedelig for han. Vi fikk ingen fisk på de 30 min jeg fikk lov til å sitte og fiske.

Abboren ville ikke bite i dag men ble en Gjedde på nesten 85cm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestfossen er bebyggelsen vannet heter Fiskum....et lunefullt vann hvor du kan oppleve bonanza på gjedde og abborfiske, men som oftest et vanskelig vann å få store mengder fisk.

Har tatt fin abbor der på 300-400g, men jeg er på ingen måte kjent i det vannet. Fikk et tips for endel år siden om å fiske rett ut for den gamle kirka på Darbu!

 

Eikern har jeg kun trollet ørret i, aldri fisket fra isen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.1.2017 at 13.21, Bonavar skrev:

Abbor er en fin fisk :) selv fisker jeg bare med mini fiberstang og haspelsnelle. Bestilte meg noen stangtupp følere i sta. Jeg mister jo noe action når jeg står der med 60cm lang stang å fisker med myska. Har blink/sluk over jeg da så myskaen synker fortere. 

WWH0WUA.jpg

Tror du også går glipp av mange napp med så tykt snøre. Det vil ikke rette seg helt ut under vann. Ville byttet til maks 0,20mm. Den lange fortommen gjøre det heller ikke noe lettere. Et annet tips er å bare hekte maggoten i den lille fliken som stikker ut i enden med to hull. Da vil maggoten leve en god stund.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, shaggy skrev:

Tror du også går glipp av mange napp med så tykt snøre. Det vil ikke rette seg helt ut under vann. Ville byttet til maks 0,20mm. Den lange fortommen gjøre det heller ikke noe lettere. Et annet tips er å bare hekte maggoten i den lille fliken som stikker ut i enden med to hull. Da vil maggoten leve en god stund.  

Takk for gode tips shaggy skal vurdere å lage en tynnere fortom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, shaggy skrev:

Tror du også går glipp av mange napp med så tykt snøre. Det vil ikke rette seg helt ut under vann. Ville byttet til maks 0,20mm. Den lange fortommen gjøre det heller ikke noe lettere. Et annet tips er å bare hekte maggoten i den lille fliken som stikker ut i enden med to hull. Da vil maggoten leve en god stund.  

Maks 0.12 - fluorkarbon  ;) og lokkemeite kroker istedenfor bly myska ( krokene blir betydelig svakere etter innstøp med bly  ) ,  samt og ikke minst " betydelig kortere" og da mener jeg betydelig , kortere tirreslep ( sene lengde etter blinken ) ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Martin Lopez skrev:

Maks 0.12 - fluorkarbon  ;) og lokkemeite kroker istedenfor bly myska ( krokene blir betydelig svakere etter innstøp med bly  ) ,  samt og ikke minst " betydelig kortere" og da mener jeg betydelig , kortere tirreslep ( sene lengde etter blinken ) ....

Har 5-10 og 15 cm fortom ferdig rigget. Enig i kanskje tynnere sene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.