Gå til innhold
Fiskersiden

Ujevn brems på multiplikator-snelle


Storseien
 Share

Recommended Posts

Kjøpte en penn fathom ld2 30 for ca 10 måneder siden, å nå har bremsen på den blitt ujevn. Noen som har hatt samme problem med noen andre sneller? Prøvde å finne noen andre tråder om dette men fant ingenting. Er vell noe som kan fikses uten å trenge å bytte den ut? Eller at garantien kan dekke det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha har nok det... satt å leste om vedlikehold av multiplikatorsneller her om dagen før jeg merket dette på en fisketur hvor jeg satt meg bom fast i bunn, å leste at det var viktig å slakke bremsen på slutten av hver tur. Får prøve det og takk på forhånd! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Bonavar skrev:

Har det samme problemet på en av mine shimano haspel sneller. 1 av 3 er trå og hard å utrolig irriterende. Om jeg kaster med snella tenker jeg ikke over det. Men når jeg sitter på isen å meiter kan det bli for mye motstand når fisken biter. 

Derfor fester du en gummi-strikk innerst forran snella, slik at du kan stikke en senestump under strikken, å dermed ha bøylen på haspelsnella åpen. Da holder strikken sena fast..... helt til fisken napper den løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.