Gå til innhold
Fiskersiden

Fisketur til nordnorge


Ådne Øie
 Share

Recommended Posts

Hei !

Jeg og mine fiskekamerater fra stavanger planlegger å ta en tur opp i nord for å prøve ut skikkelig skrei/kveitefiske.

Det jeg lurer på er om noen her som hatt tatt seg en slik tur selv? er det noen nettsider/firmaer som driver med dette som kan anbefales med tanke på pris og "kvalitet" av oppholdet ? =)

vi (5) ønsker en hytte med plass til alle, samtidig med utlån av båt og guide hvis det er mulig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.2.2017 at 22.52, Ådne Øie skrev:

Hei !

Jeg og mine fiskekamerater fra stavanger planlegger å ta en tur opp i nord for å prøve ut skikkelig skrei/kveitefiske.

Det jeg lurer på er om noen her som hatt tatt seg en slik tur selv? er det noen nettsider/firmaer som driver med dette som kan anbefales med tanke på pris og "kvalitet" av oppholdet ? =)

vi (5) ønsker en hytte med plass til alle, samtidig med utlån av båt og guide hvis det er mulig.

 

Hei Ådne!

kjempe idé!

veldig morro å reise på tur med kompiser og ekstra gøy med storfisk!!

Men hva vil dere? Kveite eller skrei?

De to er svært forskjellige når det gjelder tid på året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Maritim said:

Hei Ådne!

kjempe idé!

veldig morro å reise på tur med kompiser og ekstra gøy med storfisk!!

Men hva vil dere? Kveite eller skrei?

De to er svært forskjellige når det gjelder tid på året...

vi er vel litt mer ivrige etter å prøve den berømte skreifisken, var bare hvis det var noe kveiteopplegg i "samme tur" så hadde det vert kjekt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Dhuie said:

Jeg kan absolutt anbefale Nordic Sea Angling. Hadde en uke på guidebåten deres på Å i Lofoten i fjor og skal igjen i år. Vi fikk mange kveite, stor sei og torsk. Her er nettseden:

http://www.nordic-sea-angling.se/en/kontakt.php

har hørt om nordic sea angling før, skal være bra etter det jeg har hørt. når på året reiste dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordic Sea Angling anbefales, de starter med Skreisesongen i Havøysund nå fra 1/3 - neste uke allerede.  Det er godt med ledige plasser såpass tidlig i sesongen. Været der oppe så tidlig kan jo være en utfordring, og veien utover kan fort blåse igjen. Det ligger tross laaangt nord i Finnmark. 

Selv skal jeg for tredje gang til havøysund nå i sommer, og da er det Kveite, torsk, sei, det går i. Neste år blir det  i lofoten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/22/2017 at 8:29 PM, Ådne Øie said:

har hørt om nordic sea angling før, skal være bra etter det jeg har hørt. når på året reiste dere?

Jeg reiste opp til Å i mai i fjor med hoved fokus på kveite og jeg var ikke skuffet. Fikk kveite neste hver dag og mistet et par kjempe store! Det var også mye torsk og stor sei som bifangst. 

Jeg skal opp igjen i år i august da er det bra med stor sei på overflaten da man fiske med popper og også stor kveite selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.