Gå til innhold
Fiskersiden

Recommended Posts

Hei, jeg lurer på om det finnes noen her i Norge som benytter seg av gjennomløpere? Personlig har jeg nesten utelukkende fisket med denne sluktypen siste året. Da har det gått i OGP Snurrebassen i forskjellige størrelser og farger, samt en variant av sømmet kallt ''Henry's Classic Søm''. Om det er placebo eller ei, så vil jeg påstå at mengden fisk jeg har mistet har sunket drastisk, i tillegg til at jeg oftere får hugg. Det tror jeg har mye å gjøre med at wobbleren blir 'dyttet' igjennom vannet, istede for å bli slept, så gangen blir betydelig mer uforutsigbar. Er noe jeg på det varmeste kan annbefale å prøve, om du ikke har gjort det allerede. (:

..Så da har jeg misjonert nok tenker jeg :D

Grunnen til at jeg starter posten er fordi jeg 'trenger' flere wobblere i slukskrinet. Hva fisker du med av gjennomløpere? Eventuellt annet 'ikke helt standard i norge endegrej''? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lindholmer skrev:

Hei, jeg lurer på om det finnes noen her i Norge som benytter seg av gjennomløpere? Personlig har jeg nesten utelukkende fisket med denne sluktypen siste året. Da har det gått i OGP Snurrebassen i forskjellige størrelser og farger, samt en variant av sømmet kallt ''Henry's Classic Søm''. Om det er placebo eller ei, så vil jeg påstå at mengden fisk jeg har mistet har sunket drastisk, i tillegg til at jeg oftere får hugg. Det tror jeg har mye å gjøre med at wobbleren blir 'dyttet' igjennom vannet, istede for å bli slept, så gangen blir betydelig mer uforutsigbar. Er noe jeg på det varmeste kan annbefale å prøve, om du ikke har gjort det allerede. (:

..Så da har jeg misjonert nok tenker jeg :D

Grunnen til at jeg starter posten er fordi jeg 'trenger' flere wobblere i slukskrinet. Hva fisker du med av gjennomløpere? Eventuellt annet 'ikke helt standard i norge endegrej''? :)

Hei :)

Jeg bruker noen gjennomløps sluker.

Da hovedsaklig Tasmanian Devil dual depth og noen som jeg tror heter trutta fra Kinetic.

 

Jeg er rimelig sikker på at du er inne på noe ang kroking.

Jeg har lagt merke til at jeg kroker gjennomsnittlig bedre med en gjennomløpssluk, selv om Tasmanian kan kroke litt uvilkårlig, men det tror jeg den vuggende gangen skyldes.

 

Danske nettbutikker er de jeg kikker på nå når vanntempen stiger snart :)

Endret av Aurejeger
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.2.2017 at 23.08, Aurejeger skrev:

Danske nettbutikker er de jeg kikker på nå når vanntempen stiger snart :)

Ja, dit jeg bruker å se etter mine Snurrebasser :D 

Bestillte nettopp noen The Fat Swed håndlagde wobblere, selv om prisen lød på 120SEK pr. wobbler. Syns de så for sexy ut til ikke å prøve, så om de ikke funker, har jeg i alle fall julepynt! Han tilbød seg tilogmed å lakke dem etter mine spesifikasjoner B)

 

*Edit*

Må bare legge inn bilde av wobblerne jeg bestillte :D

 

 

16934216_10208854712262024_1469168135_n.jpg

16923893_10208854735022593_1705216822_n.jpg

Endret av Lindholmer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lindholmer skrev:

Ja, dit jeg bruker å se etter mine Snurrebasser :D 

Bestillte nettopp noen The Fat Swed håndlagde wobblere, selv om prisen lød på 120SEK pr. wobbler. Syns de så for sexy ut til ikke å prøve, så om de ikke funker, har jeg i alle fall julepynt! Han tilbød seg tilogmed å lakke dem etter mine spesifikasjoner B)

Høres ut som sånt en sjøørret nerd som meg liker :)

Har ikke facebook så jeg kommer ikke inn på linken.

Har du noen erfaring med Westin 360?

Endret av Aurejeger
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Aurejeger skrev:

Høres ut som sånt en sjøørret nerd som meg liker :)

Har ikke facebook så jeg kommer ikke inn på linken.

Har du noen erfaring med Westin 360?

Ja veit du, det tror jeg er wobblern som fikk meg inn på gjennomløpere. Lenge sia jeg har fisket med den, men jeg synes å huske at den fanget fisk, om det være seg lyr, sei, hornfisk eller sjøørret :D Men den går jo relativt høyt i vannet siden den er veldig flat, og kaster litt rart om du drar på. Du ser den 'wobbler' igjennom lufte, så mister nok litt distanse, men det betyr ikke så mye synes jeg.

Dumt nok som det er så fåretrekker jeg de litt dyrere håndgjorte kystwobblerne man kan finne laget i Danmark. Føles litt *deiligere* å fiske med, og det er alt som betyr noe :wub:

Har lyst å prøve noen av de klassiske de lager i trevirke, men det blir litt på den drøye siden igjen, å hive et lite stykke tre til 200DKK på sjøen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.2.2017 at 23.27, cannonbang skrev:

høres litt spennende ut dette. Har et par sånne sluker/wobblere liggende som jeg kjøpte på kong kurs på brokelandsheia i fjor, som ikke er prøvd enda. Nå går båten ut om noen få uker, så da tror jeg jeg skal gi disse en sjanse.

Det er bare å komme seg ut å prøve, gi det en kjangse som du sierB) Men som med alt endegrej, så gjelder det å lære seg det spesifikke betet du fisker med fremfor alt (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.