Gå til innhold
Fiskersiden

Savage gear pvc mayfly nymph og drop shot etter fjellørret?


Kenngu
 Share

Recommended Posts

Litt nysgjerrig på om noen har prøvd det som er nevnt over. Kan drop shot, med denne nymfa være nøkkelen? I de dagene ørreten står på dypet der oppe på høyfjellet, og skal være vanskelig som den ofte er :P

Noen ganger er vannet såpass kaldt, at til og med meitemarka blir sløv. Kanskje da disse små ekstra bevegelsene kan være groundbreaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropshot med en helt vanlig liten curlytail funker bra når ørreten står dypt og trykker, det samme gjør en helt vanlig curlytail på jigghode som småhopper bortover bunnen. Om disse mikrobevegelsene som Savage Gear er så kåte på utgjør forskjellen er det jo bare å teste, men når en ser hvor kjedelige insektimitasjoner en ørret hiver i seg tviler jeg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvorfor jeg ikke har prøvd det du har nevnt, driver jo mye med drop shot etter abbor ellers. Har mine tvil jeg og, men gøy å vite om det faktisk har blitt prøvd. Og om det faktisk utgjør forskjell ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.