Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i Namsos området. ( Flue/Sluk Sjø ørret,


BigZevs
 Share

Recommended Posts

Hei.

Har bodd i Vemundvik, Namsos i 6 år og kjenner ingen her, og ønsker nå å finne ut hvor det er fint å fiske etter sjøørret med fluestang, eventuelt dupp & flue i Namsos området. Har ingen kunnskap om det å fiske etter sjøørret i sjøen. Har hørt at det er fint utpå Salsnes, Sjøåsen, Tøttdal, Bangsund, og Sandvika. Men når man ikke kjenner til områdene så blir det vanskelig for en nybegynner som ønsker å prøve seg etter sjøørreten. :) Fisker som regel med fluestanga i elv.
Noen som har erfaring i og rundt Namsos området og kan sende meg råd  & veiledning, eventuelt kart der jeg kan prøve ? Har bil så ingen problem om det er et stykke å kjøre. ;)

Info, kart , råd, Fluevalg og veiledning kan sendes til : knut_halseth@hotmail.com


På forhånd takk til de som kan hjelpe meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://kart.gulesider.no/m/Bc0pH

Hei

Har sett litt  på gule sider, og du trenger neppe å dra så langt for å finne ørreten. Her er noen forslag fra meg, dette er plasser hvor jeg ville begynt. Fellestrekket med de er at plassene er der marbakkene starter inn mot grunne bukter. Ørreten går gjerne langs marbakkene, og gjør sveip litt innover grunna på jakt etter mat. Er det blæretang der, så er det enda bedre. Da er det flo sjø som gjelder, spesielt i siste fasen når sjøen flør, og første når den begynner å falle. Da går den inn på jakt etter marflo og sandreker, kanskje mest etter marflo. disse blir ofte tilgjengelige når tangen flyter opp. Om du bruker int eller flyt med synktip eller braid er ikke så viktig, jeg foretrekker det siste. Av fluer så ville jeg valgt marfloimitasjoner i olivenbrunt. Ei hareørenymfe eller en pheasant tail nymfe gjør også nytten. Tsjekkiske nymfer i samme farge eller gullhodenymfer er også bra. Og rekeimitasjoner i samme duse fargene. Skumringa er også ei god tid, og kombinasjen flo og skumring er noen ganger ganske giftig.

ikke sats så mye på lange turer, det som har gitt meg mest fisk er korte kveldsturer i nærområdet. Det gir ikke fisk hver gang, men med mange turer så blir det en og annen.

Lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.