Gå til innhold
Fiskersiden

Erfaring med Savage Gear-stenger?


Gutt23Bergen
 Share

Recommended Posts

Ser etter ny stang til sjøørretfiske++, og kom over disse to stengene fra Savage Gear:

Savage Gear Black Savage 7'5" 5-20g (Link fra Skittfiske) Pris: 974

Savage Gear Salt CCS 7'6" ->25g (Link fra Skittfiske) Pris: 1199,-

Vil gjerne ha en lett, kort stang, og ser for meg en å bruke jigger, spinnere og sluker mellom 10 og 22 gram. 

Den skal jo brukes i saltvann, men er det noen fordel for meg å velge Salt-modellen fremfor den andre? Skyller alltid (fiske)utstyret godt etter bruk uansett. 

Stedene jeg fisker kan jeg risikerer å treffe på noen hundre lyr for hver sjøørret, så stangen må også ha rygg til å kontrollere disse villbassene. Ser at de i beskrivelsen av Salt-modellen omtrent begynner med å nevne havabbor, så den vil nok tåle det fint, men hva med Black-modellen? 

Og hvordan er disse stengene kontra f.eks. Shimano? Har Savage Gear Bushwacker XLNT2 20-60g, og denne er jeg veldig fornøyd med. Virker solid og fin å fiske med. Men ser jo at jeg får en SpeedMaster BX til rundt 1399,-, selv om hjertet mitt blør med tanke på å bruke disse smekre stengene på glatte vestlandsberg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savage gear i enden av snøret når det gjelder utvikling  . De er blitt dritt flinke ! ( Ikke innen stenger eller sneller) Som stang : Shimano , Fenwick, Berkley  eller Daiwa. Som snelle : Shimano eller Daiwa...De som fortsatt er konservative kan satse på Svenskepilk og spesial i enden av snøret ( Funker også noen år til , men de har sovet i timen) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en Savage gear parabellum 3-16g 9'2 fot i fjor sommer. Veldig fornøyd med den, men hadde jeg fått speedmaster til samme pris. Så hadde jeg lett kjøpt speedmasteren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun positive ting å nevne om Abu Veritas, har selv 4-12 grams modellen av den første utgaven. På den har jeg tatt blant annet sei på opptil 7,5kg og Nurseshark på rundt 20 kg.Vil ikke anbefale å gå for en alt for stiv stang, men opptil noen og 20 gram som du har sett for deg funker fett. 9'2'' Abu Veritas 9-28 gram er en snerten og fin stang. Snerten og lengden på stanga gjør at du får fine og lange kast. Fraråder dessverre SG stenger ettersom at med de lettere stengene deres er kjent for å lett brekke grunnet sprø karbon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.