Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som har prøvd ''ILLEX NITRO BOOSTER'' ?


Bonavar
 Share

Recommended Posts

Så noen videoer på youtube i går fra Tyskland. Gutta der dro sykt mye pen Abbor. Jeg så dem reklamerte/brukte dette produktet. Forsto jo ikke en meter av hva dem sa. Men gøy å se dem dra opp så mye stor Abbor :)

Det finnes jo mange lukter/smaker selv vurderer jeg Sardin eller Reke lukt. 

Ser gutta som fisker ''Bass'' bruker Garlic. Det har jeg faktisk laget selv i en glass krukke. Om jeg legger alle mine soft plastic jiger osv i det glasset i 24 timer. Tar dem ut og legger dem i en pose med lyn lås holder dem lenge på lukten. Men kan ikke si det har gitt meg noe mer fisk en om jeg ikke bruker det. 

Å lage Reke lukt er sikkert lett. Men ser for meg mugg og slimete greier. Det slipper jeg på en måte når jeg bruker Garlic/Hvitløk :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig spørsmål dette med lukt og abbor. Erfaring tyder vel på at det kan ha noe å si. Jeg selv booster jigger og dropshotagn, men føler mest at det er for å helgardere, uten at jeg nødvendigvis tror det gir så stort utslag. Abboren bruker primært øynene i jakten på mat, og bevegelse er derfor viktigere enn lukt. Men alle "regler" i fisking har mange unntak, så også denne. Har jo fått pen abbor som bonusfisk mange ganger når jeg har fisket etter brasme og suter, og foret med animalske bestanddeler (meitemark, maggot, reker etc). Så ja, lukt kan ha noe å si, og det synes i hvert fall å være lite å tape på å booste agnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitløkspenn er jo en slager på jiggene. Uten at jeg er noen forsker eller spesialist så har jeg hørt flere snakke om at hvitløk kan minne om fiskeblod (i vann) som gjør at predatorene kan bli mer gira på å spise jiggen. Hørt noe om den teorien du, Rune?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Rage skrev:

Hvitløkspenn er jo en slager på jiggene. Uten at jeg er noen forsker eller spesialist så har jeg hørt flere snakke om at hvitløk kan minne om fiskeblod (i vann) som gjør at predatorene kan bli mer gira på å spise jiggen. Hørt noe om den teorien du, Rune?

Kjøpte faktisk noen sånne i vinter da dem var på tilbud. Tenkte mer på å farge jiggen og mine shad jiggs samt gi dem en liten duft. Som jeg skrev i min første post med hjemmelaget hvitløkslukt. Så er den lukten meget intens. Holder utrolig lenge på lukten også. Men det virker som vi alle bare spekulerer om denne lukten fremfor ok kunne bevise at det har noen virkning. Har man trua så er det håp eller hva :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.