Gå til innhold
Fiskersiden

Kartbrikke Garmin data ødelakt


Sveian61
 Share

Recommended Posts

56 minutes ago, cannonbang said:

Hei

Ikke sikkert det er noe galt med brikken siden du får den opp på en pc. Det kan være kontaktbrua mellom brikken og plotteren som ikke fungerer på alle terminalene. Sett den inn og ta den ut igjen flere ganger, og prøv på nytt.

PC- finner brikken men ikke noe kartdata kommer frem i HomePort heller :blink:

58d62eadeba59_HomePort03.jpg.43d29c9fc194dbe80689f8f568e675f1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det kanskje datafeil. Det finnes programmer for å gjenoprette sånt, men er ikke sikker på om det vil fungere på denne typen databrikker.Du kan sikkert gjenopprette de, men om de kan legges på en ny brikke slik at de fungerer i plotteren tror jeg ikke. Men du kan jo prøve, og legge filene i ei mappe på PC en først. Det er som regel filregistret på brikken som blir skadet, selve filene er der. Et slikt program scanner den og lagrer filene på nytt med nytt register. Her er søket jeg brukte

Quote

data recovery flash memory free software

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en låsemulighet på sd-brikka, så vil den kanskje ikke funke å skrive til. Sjekk derfor dette. Mac'n min er veldig følsom på hvor låseknappen står. Må sette den nesten i midtstilling for å skrive til brikka. 

Feilsøking starter først med basic ting. Sitter kontakten i? Har pæra gått osv...☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.