Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilken type krabbe er dette?


tomandreassen
 Share

Recommended Posts

2 minutter siden, cesar skrev:

Var det jeg tenkte selv. Veldig lik trollkrabbe, men også ganske lik kongekrabbe. Noen måte man kan se forskjell på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, cannonbang skrev:

Hei

monster og monster fru blom!

Det er en trollkrabbe. Kongekrabben har ikke pigger, og er rødbrun av farge.

Forøvrig en utsøkt matkrabbe, jeg har hentet opp endel av de i trondheimsfjorden og kokt

Fikk du den i oslofjorden?

Takk for svar. Da blir det kjelen på denne rakkeren. Fikk den i Bergen sentrum. Helt inn til land ved sandvikstorget. Var egentlig på vei hjem etter å ha stått litt lengre vekk og fisket. Dermed så jeg denne krabben på ca halvt meter dyp. Jeg festet en sluk på snøret og fikk huket den med meg opp. Billig middag. Skal den kokes levende om jeg kan spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cannonbang skrev:

Ja

Kok opp vann i en stor kjele og legg den oppi når det koker. La vannet koke opp igjen, og slå ned plata når det så vidt syder i kjelen. La den trekke ca 10 min, og slå av plata og la den ligge i vannet til den er noenlunde avkjølt. Denne står ikke noe tilbake for hverken hummer eller sjøkreps.

Virkelig noe av det beste jeg har smakt innenfor sjømat! Smakte virkelig litt som kylling. Takk igjen for tips20170325_133126.thumb.jpg.e61d118153e4c14fc8225aa9e22fac5c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tomandreassen skrev:

Virkelig noe av det beste jeg har smakt innenfor sjømat! Smakte virkelig litt som kylling. Takk igjen for tips20170325_133126.thumb.jpg.e61d118153e4c14fc8225aa9e22fac5c.jpg

Håper den smakte bedre en kylling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.